Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Google se převléká do bílého. Modernizoval ho vývojář Apple

aktualizováno 
Uživatelé webového e-mailu Gmail si mohou přepnout vzhled do nového rozhraní, které má být vzdušnější a snáze ovladatelné. Google postupně transformuje služby do jednotnějšího vzhledu, který připomíná jejich sociální síť.

Nový vzhled nevybočuje z nedávného směru, kterým se Google vydal při návrhu rozhraní pro Google Plus, Google Dokumenty nebo Kalendář.

Nová sociální síť Google Plus má za úkol nejen vytvořit platformu, která by mohla konkurovat Facebooku, ale také lépe sjednotit portfolium služeb, které Google nabízí. Ukázalo to i úterní uvedení nového vzhledu Gmailu

Nový vzhled, očekávaný už od začátku léta, je odlehčený a připomíná "plusko" už na první pohled. Více se přibližuje pojetí konverzace tak, jak je známe z androidích telefonů nebo sociálních sítí.

Tradiční vzhled Gmailu (vylepšený o grafické téma a Boomerang)

Tradiční vzhled Gmailu (vylepšený o grafické téma a Boomerang). Vzhled Gmailu se výrazně nezměnil od roku 2004, kdy Google uvedl gigabajtový Gmail 1. dubna, a nahrál tak dohadům, že je to apríl. V roce 2008 Google umožnil přizpůsobení grafickými tématy.

Nový vzhled nevybočuje z nedávného směru, kterým se Google vydal při návrhu

Nový vzhled nevybočuje z nedávného směru, kterým se Google vydal při návrhu rozhraní pro Google Plus, Google Dokumenty nebo Kalendář. Nabízí více ikonek, více volného místa (whitespace), živější barvy a trochu "tabletový" vzhled bez výrazných oddělovačů.

Na první pohled je nový vzhled výrazně odlišný, ale při bližším zkoumání se uživatel uklidní: většina oblíbených prvků na obrazovce zůstala. Nejvíce si možná oddychnou fanoušci klávesových zkratek (j - další konverzace, k - předchozí konverzace, g, i - Inbox, h - náhled apod.). Všechny stále fungují a nemusíte tak měnit tvrdě zažité návyky.

Nový vzhled si může zapnout každý uživatel Gmailu (odkaz vpravo dole po
Nový vzhled si může zapnout každý uživatel Gmailu (odkaz vpravo dole po

Nový vzhled si může zapnout každý uživatel Gmailu (odkaz vpravo dole po přihlášení).

Mezi hlavní změny patří:

Také nový vzhled můžete ozvláštnit tématy, nově i s obrázky ve vysokém rozlišení

Nový vzhled můžete ozvláštnit tématy, nově i s obrázky ve vysokém rozlišení.

  • Jednodušší pohled na konverzace - zprávy již nejsou výrazně ohraničeny a jejich výpis pod sebou odpovídá spíše chatovacímu programu než řadě e-mailových dokumentů. Chvíli trvá, než si na nový pohled zvyknete a naučíte se jej rozklikávat. Reálná odlišnost ve funkčnosti je ale minimální.
  • Tlačítka se proměnila v ikonky - mnoho dříve duplicitních tlačítek zmizelo, zůstala jen ta v horní liště, které zato nikdy nezmizí. Místo popisků jsou tu ikonky, což možná zpočátku způsobí pár překlepů.
  • Nezávislost na velikosti okna - nová verze se přizpůsobí různým velikostem okna, ta původní s tím mívala problémy. Ani nová verze si ovšem neporadí s nepříjemně širokými zprávami v HTML formátu (např. zprávy od eBay layout trochu rozhodí).
  • Chytrá navigace - nadále můžete používat jeden ze čtyř Inboxů (doporučuji vyzkoušet Priority Inbox). Lišty s chatem, štítky a složkami se inteligentně zvětšují a zmenšují podle toho, jakým způsobem je používáte. Já mám kontakty s chatem přesunuty na pravý okraj.
  • Lepší vyhledávání - přímo z vyhledávacího panelu můžete zapnout rozšířené vyhledávání, nebo si odtud snadno vytvořit nový filtr.

Nový vzhled nevybočuje z nedávného směru, kterým se Google vydal při návrhu

Nový vzhled už mají kromě Gmailu také Dokumenty, Kalendář, Blogger a samozřejmě Google Plus. Pokud vám nový vzhled něčím připomíná legendární jednoduchost a eleganci Apple produktů, nejste daleko od pravdy. Jedním z hlavních vizionářů současných změn je Andy Hertzfeld, který spolupracoval se Stevem Jobsem na produktech Apple, především na prvním počítači Macintosh.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.