Nový vzhled nevybočuje z nedávného směru, kterým se Google vydal při návrhu rozhraní pro Google Plus, Google Dokumenty nebo Kalendář.

Nový vzhled nevybočuje z nedávného směru, kterým se Google vydal při návrhu rozhraní pro Google Plus, Google Dokumenty nebo Kalendář.

Google se převléká do bílého. Modernizoval ho vývojář Apple

  • 40
Uživatelé webového e-mailu Gmail si mohou přepnout vzhled do nového rozhraní, které má být vzdušnější a snáze ovladatelné. Google postupně transformuje služby do jednotnějšího vzhledu, který připomíná jejich sociální síť.

Nová sociální síť Google Plus má za úkol nejen vytvořit platformu, která by mohla konkurovat Facebooku, ale také lépe sjednotit portfolium služeb, které Google nabízí. Ukázalo to i úterní uvedení nového vzhledu Gmailu

Nový vzhled, očekávaný už od začátku léta, je odlehčený a připomíná "plusko" už na první pohled. Více se přibližuje pojetí konverzace tak, jak je známe z androidích telefonů nebo sociálních sítí.

Tradiční vzhled Gmailu (vylepšený o grafické téma a Boomerang). Vzhled Gmailu se výrazně nezměnil od roku 2004, kdy Google uvedl gigabajtový Gmail 1. dubna, a nahrál tak dohadům, že je to apríl. V roce 2008 Google umožnil přizpůsobení grafickými tématy.

Nový vzhled nevybočuje z nedávného směru, kterým se Google vydal při návrhu rozhraní pro Google Plus, Google Dokumenty nebo Kalendář. Nabízí více ikonek, více volného místa (whitespace), živější barvy a trochu "tabletový" vzhled bez výrazných oddělovačů.

Na první pohled je nový vzhled výrazně odlišný, ale při bližším zkoumání se uživatel uklidní: většina oblíbených prvků na obrazovce zůstala. Nejvíce si možná oddychnou fanoušci klávesových zkratek (j - další konverzace, k - předchozí konverzace, g, i - Inbox, h - náhled apod.). Všechny stále fungují a nemusíte tak měnit tvrdě zažité návyky.

Nový vzhled si může zapnout každý uživatel Gmailu (odkaz vpravo dole po
Nový vzhled si může zapnout každý uživatel Gmailu (odkaz vpravo dole po

Nový vzhled si může zapnout každý uživatel Gmailu (odkaz vpravo dole po přihlášení).

Mezi hlavní změny patří:

Nový vzhled můžete ozvláštnit tématy, nově i s obrázky ve vysokém rozlišení.

  • Jednodušší pohled na konverzace - zprávy již nejsou výrazně ohraničeny a jejich výpis pod sebou odpovídá spíše chatovacímu programu než řadě e-mailových dokumentů. Chvíli trvá, než si na nový pohled zvyknete a naučíte se jej rozklikávat. Reálná odlišnost ve funkčnosti je ale minimální.
  • Tlačítka se proměnila v ikonky - mnoho dříve duplicitních tlačítek zmizelo, zůstala jen ta v horní liště, které zato nikdy nezmizí. Místo popisků jsou tu ikonky, což možná zpočátku způsobí pár překlepů.
  • Nezávislost na velikosti okna - nová verze se přizpůsobí různým velikostem okna, ta původní s tím mívala problémy. Ani nová verze si ovšem neporadí s nepříjemně širokými zprávami v HTML formátu (např. zprávy od eBay layout trochu rozhodí).
  • Chytrá navigace - nadále můžete používat jeden ze čtyř Inboxů (doporučuji vyzkoušet Priority Inbox). Lišty s chatem, štítky a složkami se inteligentně zvětšují a zmenšují podle toho, jakým způsobem je používáte. Já mám kontakty s chatem přesunuty na pravý okraj.
  • Lepší vyhledávání - přímo z vyhledávacího panelu můžete zapnout rozšířené vyhledávání, nebo si odtud snadno vytvořit nový filtr.
Nový vzhled nevybočuje z nedávného směru, kterým se Google vydal při návrhu

Nový vzhled už mají kromě Gmailu také Dokumenty, Kalendář, Blogger a samozřejmě Google Plus. Pokud vám nový vzhled něčím připomíná legendární jednoduchost a eleganci Apple produktů, nejste daleko od pravdy. Jedním z hlavních vizionářů současných změn je Andy Hertzfeld, který spolupracoval se Stevem Jobsem na produktech Apple, především na prvním počítači Macintosh.