Hewlett Packard: 50 modelů tiskáren a kampaň za stovky milionů

  • 1
Následující měsíce uvede HP na trh 50 nových modelů tiskáren. Společnost spustí také reklamní kampaň za stovky milionů dolarů ve snaze upevnit si pozici na trhu tiskáren. Ty vynášejí společnosti nejvíc a HP je bude nyní upřednostňovat.

Hewlett Packard (HP) uvede v několika následujících měsících na trh více než 50 nových modelů tiskáren. Společnost také spustí obří reklamní kampaň, jež pohltí stovky milionů amerických dolarů.
Tiskárny jsou nejvýnosnějším zbožím firmy. Ta se na ně zaměří mnohem více než doposud.

Podle analytiků je krok HP mnohem více agresivní, než tomu bylo dosud. Společnost optimálně rozložila náklady na výrobu a zároveň částku snížila tím, že většina produktů byla vyvíjena společně. Mohlo tak být vyvíjeno současně více modelů, které uspokojí větší část zákazníků.

Hlavních výrobců tiskáren je několik. Hewlett Packard jako první spouští kampaň, která by měla pozici firmy na trhu upevnit. Na marketing je vyčleněno 200 milionů dolarů. Dalších 125 milionů bylo investováno do výzkumu a 900 milionů do výroby.

Rekordní počet tiskáren je produkován především z důvodu stále se zvyšující poptávky, vyvolané prodejem digitálních fotoaparátů.

První tři tiskárny byly představeny během včerejšího dne na výstavě TechXNY v New Yorku. Nejlevnější zařízení by měla stát 79 USD, tedy něco přes 2000 korun.

Dne 17. května společnost HP převzala konkurenční firmu Compaq. Spojením vznikla největší společnost pro spotřebitelský trh a malé a střední podniky na poli informačních technologií. Kromě několika dalších vznikla i divize Imaging a Printing Group, zabývající se právě vývojem tiskáren a věcí s nimi souvisejících.