Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Hnacím motorem hackerů jsou peníze, nikoliv sláva

  11:50aktualizováno  11:50
VVíce než 70 % autorů počítačových virů vytváří spyware programy na zakázku. Podle studie je tento fakt jasný důkazem toho, že hacking se pomalu stává spíše výdělečnou záležitostí než pouhým způsobem revolty.

Organizace Aladdin Knowledge Systems ve své analýze uvádí, že 70 % virů, které zachytila za posledních šest měsíců, v sobě obsahuje nějaký druh spywaru. To nasvědčuje tomu, že tvůrci virů definitivně přesedlali z psaní jednoduchých virů na vytváření důmyslných programů. Ty jsou určeny k vykrádání dat z cizích počítačů nebo je mají případně vyřadit z provozu.

Vše nasvědčuje tomu, že se jedná o menší organizované skupiny páchající trestnou činnost. Autoři studie odhadují, že většina ze zachycených virů pochází od úzké skupiny autorů. Přitom dříve bylo hackování doménou mladých revoltujících programátorů, kteří neměli prostě nic jiného na práci, uvádí dále studie.

Podle odhadů agentury lze do budoucna počítat s tím, že množící se počet spyware programů a počítačových virů bude ještě více spjat s kriminální činností.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Před 100 lety vznikly fotografie víl z Cottingley
Před 100 lety vznikly slavné fotografie víl z Cottingley

VIDEO V létě 1917 vyfotily dvě dívky, Elsie Wrightová a Frances Griffithsová fotografie víl. Řadu let věřila celá Velká Británie, že fotografie jsou pravé. Mýtus...  celý článek

US Open se hrálo i za války. Bojovala také legenda Malloryová
Tenisové US Open se hrálo i za války. Bojovala také legenda Malloryová

VIDEO Během 1. světové války se většina velkých sportovních akcí nekonala. Nehrál se ani tenisový Wimbledon, Australian Open nebo French Open. Jediným tenisovým...  celý článek

Navzdory válce vyrobili  ve firmě Laurin & Klement nový motor
Navzdory válce vyrobili ve firmě Laurin & Klement nový motor

VIDEO V roce 1917 musela mladoboleslavská automobilka Laurin & Klement spoléhat nejvíce na předválečné modely svých vozů a plnila hlavně válečné zakázky. Přesto v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.