Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Honda uvede auto s plazmovým reaktorem

aktualizováno 
Společnost Honda motor co. hodlá postavit první dieselový motor, který splní i přísné americké emisní limity. Patentovala si totiž technologii, kterou sníží produkci škodlivin. Především plynů způsobující smog.

Honda Element - Honda Element: Nejvíce sexy auto pro lidi, kteří žijí ve svém voze | foto: Honda

Dieslové motory obecně vykazují nízkou úroveň produkce oxidu uhličitého, avšak vysoké hodnoty oxidu dusného. Vyšší, než kolik povolují emisní limity některých amerických států, například Kalifornie, nebo New York.

S naftou i do Kalifornie a NY

Protože se zatím žádné automobilce nepodařilo vytvořit vznětový agregát, který by tyto limity splnil, jsou dieselové vozy v Americe v naprosté menšině. Za rok 2005 bylo v USA prodáno jen 3,2 % vozidel na naftu.

S plánem zaplnit tento „naftou nenasycený“ trh dieselovými agregáty patentovala Honda technologii, kterou míru oxidu dusného sníží na úroveň, která ke splnění přísných norem stačí.    

Plasmový reaktor

Zplodiny z motoru budou vedeny skrze plasmový reaktor, respektive skrze vrstvu plynu s elektricky kladně nabitými částicemi. Tím se separují škodlivé oxidy dusíku, které jsou přetvořeny na oxid dusnatý. Ten je pak v systému zachycen alkalickými kovy a stříbrem. Systém bude poháněn elektřinou z alternátoru. Z výkonu motoru tak ubere cirka 1 kW.  

O 30% účinnější

Na jeden galon paliva dojede vůz s naftovým motorem zhruba o 30 procent dále, než s benzínovým.
Díky tomu je provoz na naftu ekonomicky výhodnější i v USA, kde je dokonce o trochu dražší než benzín.

Vznětové motory mají také obecně vyšší točící moment než zážehové, což se podílí na živější akceleraci z nulové rychlosti. Simon Goodwin, manager DaimlerChrysler ve Washingtonu dodává: „Šestiválcový diesel dokáže poskytnou stejný točivý moment, jako benzínový V8“.

Do USA ve velkých vozech

Automobilka zatím oficiálně nesdělila, v jakých modelech se nové motory objeví. Ředitel Hondy Taeko Fukui se však nechal slyšet, že pro americký trh bude motor uveden v SUV Odyssey a sportovním MPV Acura MDX. 





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obrys letadla je hotový. Testovací piloti Boeingu kreslili 787 Dreamliner ve...
Testovací piloti Boeingu si hrají: kreslí letadlo přes celou Ameriku

Unikátní grafický záznam trasy letu má let BOE004 z letiště Seattle Boeing Field na letiště Seattle Boeing Field. Vypadá jako obří letadlo.  celý článek

Věznice Ebongweni u jihoafrického města Kokstad
Ze super věznice, kam přesunuli Krejčíře, zatím utekl jediný vězeň

Nejznámější novodobý vězeň českého původu Radovan Krejčíř, odpykávající si v současnosti trest v Jihoafrické republice, byl před necelým měsícem přestěhován do...  celý článek

Obálka knihy Zeptejte se pilota od Patricka Smitha, vydavatelství Grada.
Kapitán vstoupil do kabiny, pilot byl polonahý. Kniha o létání i překvapí

Co se stane, když letadlo zasáhne blesk? Jaká je šance, že se strojem dokáže přistát někdo jiný než pilot? Vychází kniha o létání Zeptejte se pilota od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.