Navzdory katastrofickým vizím nahrávacího průmyslu se hudba v obchodech prodává stále dobře. Organizace fonografického odvětví, které vinily internet ze zkázy celého odvětví, byly příjemně překvapeny čísly za loňský rok. Zvláště britská BPI kvitovala vzestupný trend trhu.
Ačkoliv se hudba na CD musela o přízeň trhu dělit s DVD a videohrami, celkový prodej alb poklesl pouze o 0,1 procenta. Počet prodaných alb na CD dokonce vzrostl na úkor vinylů, které se čím dál více stávají okrajovou, převážně klubovou záležitostí. Opět ztratily CD singly, převážně díky vysoké ceně a omezenému obsahu.
Tyto údaje jsou velice důležité, zvláště teď v době, kdy hudební průmysl vynakládá obrovské množství času a peněz na přesvědčování uživatelů počítačů, aby přijali omezené možnosti manipulace s originálními CD. Statistiky svědčí o tom, že prodej alb, tedy hlavního artiklu vydavatelství, je stále silný, navzdory pokulhávající ekonomice a konkurenci z jiných odvětví zábavního trhu. Je zřejmé, že MP3 slouží surfařům jako informační zdroj hudby, podle nějž se rozhodují, které album koupit a které ne.
Zdroj: PCPro
Související odkazy:
RIAA a MPAA mají na výběr: Buď se smíří se sdílením, nebo pojdou
EUCD chrání pouze zájmy labelů, ne práva hudebních fanoušků
Pravda o pirátství aneb Co se RIAA snažila zatajit
Michael Kocáb: Hudba na pultech je příliš drahá
Hudební průmysl plánuje odstranění CD
Prodej hudby v USA v roce 2002: proti loňsku 10 procent dolů
Rána argumentům RIAA: Navzdory sdílení je album The Eminem Show #1 v prodejnosti
Prodej hudby v prvním pololetí 2002 klesl kvůli internetu o 7 %
Zamyšlení: Stahování filmu a hudby z internetu dává lidem možnost svobodné volby
Prodej CD celosvětově poklesl o pět procent. Na vině je prý internet.
Zamyšlení: Kdo může za razantní pokles prodeje CD? Internet ne...