Hudba se prodává čím dál lépe, internet CD alba nepohřbil

Navzdory katastrofickým vizím nahrávacího průmyslu se hudba v obchodech prodává stále dobře. Organizace fonografického odvětví, které vinily internet ze zkázy celého odvětví, byly příjemně překvapeny čísly za loňský rok. Zvláště britská BPI kvitovala vzestupný trend trhu.

Ačkoliv se hudba na CD musela o přízeň trhu dělit s DVD a videohrami, celkový prodej alb poklesl pouze o 0,1 procenta. Počet prodaných alb na CD dokonce vzrostl na úkor vinylů, které se čím dál více stávají okrajovou, převážně klubovou záležitostí. Opět ztratily CD singly, převážně díky vysoké ceně a omezenému obsahu.

Tyto údaje jsou velice důležité, zvláště teď v době, kdy hudební průmysl vynakládá obrovské množství času a peněz na přesvědčování uživatelů počítačů, aby přijali omezené možnosti manipulace s originálními CD. Statistiky svědčí o tom, že prodej alb, tedy hlavního artiklu vydavatelství, je stále silný, navzdory pokulhávající ekonomice a konkurenci z jiných odvětví zábavního trhu. Je zřejmé, že MP3 slouží surfařům jako informační zdroj hudby, podle nějž se rozhodují, které album koupit a které ne.

Zdroj: PCPro

Související odkazy:

  • RIAA a MPAA mají na výběr: Buď se smíří se sdílením, nebo pojdou
  • EUCD chrání pouze zájmy labelů, ne práva hudebních fanoušků
  • Pravda o pirátství aneb Co se RIAA snažila zatajit
  • Michael Kocáb: Hudba na pultech je příliš drahá
  • Hudební průmysl plánuje odstranění CD
  • Prodej hudby v USA v roce 2002: proti loňsku 10 procent dolů
  • Rána argumentům RIAA: Navzdory sdílení je album The Eminem Show #1 v prodejnosti
  • Prodej hudby v prvním pololetí 2002 klesl kvůli internetu o 7 %
  • Zamyšlení: Stahování filmu a hudby z internetu dává lidem možnost svobodné volby
  • Prodej CD celosvětově poklesl o pět procent. Na vině je prý internet.
  • Zamyšlení: Kdo může za razantní pokles prodeje CD? Internet ne...