Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Hudební CD do roka zmizí z obchodů, uvažují vydavatelství

  11:02aktualizováno  14:04
Hudební CD čeká do roka osud vinylových desek. Velké nahrávací společnosti se toto médium prý chystají opustit a nahradit ho digitální distribucí prostřednictvím on-line služeb. Tvrdí to hudební magazín side-line.com. IFPI to popírá.

Obchody s hudebními CD možná nebudou mít za pár let co prodávat | foto: Profimedia.cz

Hudební vydavatelství nechají CD přežívat jen pro vydávání limitovaných edicí, uvedl server side-line.com. Hlavní distribuci by měl zajistit Amazon. Odklon od CD se přitom chystá do konce roku 2012. A možná i dříve.

Redakce serveru se pokoušela informace ověřit u vydavatelství jako EMI, Universal nebo Sony. Naznačený plán však nikdo nechtěl ani vyvrátit, ani potvrdit. Podle Petry Žikovské z tuzemské pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu IFPI je informace o konci CD nepravdivá. Organizace k celé kauze vydala tiskové prohlášení, kde mimo jiné uvádí, že nadále podporuje distribuci hudby na fyzických nosičích. Cédéčka podle IFPI stále tvoří 60 % objemu trhu s hudbou. 

Logický krok?

Hudební průmysl by si ukončením cédéček uvolnil ruce od nákladů na lisování CD a distribuci. Vyřešil by se i problém s neprodanými nosiči. CD stojí peníze, ať se prodá, nebo ne. To by uvolnilo prostředky na jiné, především marketingové aktivity. 

Řada posluchačů už nyní konzumuje hudbu přes internet prostřednictvím služeb jako je Spotify (rádio na přání) nebo iTunes (e-shop s hudbou) a CD vůbec nenakupuje. I v Česku již iTunes fungují a dokonce se rozjela i obdoba Spotify s názvem MusicJet - více zde.

Jenže společnosti na CD stále vydělávají, i když příjem z prodeje nosičů neustále klesá.

Výzkumná společnost Gartner uvádí, že digitální služby sice ubírají CD dominanci, ale předpovídá, že prodej CD a LP bude činit 10 miliard dolarů (zhruba 185 miliard Kč) do roku 2015. Na druhou stranu trh s on-line hudbou sice udělá velký skok, ale stále bude bude generovat menší příjmy na úrovni 7,7 miliardy dolarů (zhruba 142,5 mld. Kč).

"CD stále tvoří většinu tržeb a společnosti jsou schopny podporovat rozvoj nových digitálních technologií a zároveň se těšit z příjmů, které plynou z prodeje CD. Už se na ně ale nemohou spoléhat," uvádí na Billboard.biz analytik Glen Peoples. Podle něj CD sice zemře, ale pomalu a s grácií.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Josefina Lichtenegger s gramofonem Forte S a raménkem C-Note.
Sony Music obnoví výrobu vinylových desek. Lisovat je bude v Japonsku

Obliba gramofonových desek roste natolik, že se společnost Sony Music rozhodla jejich výrobu po třiceti letech obnovit. V tuto chvíli montuje potřebné vybavení...  celý článek

Takto bude vypadat Amazon Echo. K dodání bude „v příštích týdnech“. Zatím umí...
Chytrý reproduktor z druhé ruky vás může připravit o soukromí

Britský bezpečnostní expert ukázal, jak se z chytrého reproduktoru Amazon Echo může snadno stát štěnice s přímým přenosem zvuku kamkoli po světě.  celý článek

Speciální odhlučňovací hranoly v nejtišší místnosti na světě.
Nahlédněte do nejtiššího místa na světě. Patří Microsoftu

Microsoft od roku 2015 drží minimálně jedno světové prvenství. Jeho audiolaboratoř je nejtišším místem na Zemi.   celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.