IBM chce data zaznamenávat do molekul

15:31aktualizováno  15:31
Výrazně zvýšit kapacitu záznamových zařízení slibují nové objevy společnosti IBM na poli nanotechnologií.
Nanotechnologie

Nanotechnologie | foto: Profimedia.cz

Vtěsnat 30.000 celovečerních filmů či celý obsah videoserveru YouTube do zařízení velikosti iPodu má umožnit nový objev počítačové firmy IBM v oblasti nanotechnologií. Firma to uvedla v tiskové zprávě.

Vědcům IBM se podařilo změřit magnetické vlastnosti atomu, které by se v budoucnu mohly dát využít pro určení schopnosti atomů uchovávat informace.

Nová zařízení vzniklá na základě objevu budou moci být tak malá, že je bude možné použít i ve zcela nových oblastech a disciplínách, než je tradiční výpočetní technika.

IBM se zároveň podařilo představit první jednomolekulový přepínač, který dokáže pracovat plynule, aniž by rušil rámec molekuly. To umožní vytvářet výrazně menší, rychlejší a energeticky méně náročné součásti, než jsou dnešní počítačové čipy a paměťová zařízení.

IBM se výzkumům v oblasti miniaturních částic věnuje více než dvě desetiletí. V roce 1986 obdrželi dva švýcarští výzkumní pracovníci firmy Nobelovu cenu za fyziku za vynález řádkového tunelového mikroskopu STM na počátku osmdesátých let.

Podložka Powerplay umí bezdrátově dobíjet myš po celé ploše.
Přicházejí myši nabíjené bezdrátově přímo z podložky