TAKEIT iDNES.cz dokáže identifikovat, z jakého regionu uživatel pochází. Proto nabízí především místní prodejce či poskytovatele služeb. To přináší významnou úsporu času. Uživatel zbytečně nehledá v odkazech, které nepotřebuje, a snáze a rychleji se dostává k cíli.
Zajímavou unikátní vlastností katalogu je možnost uložit si zvolené odkazy do záložky pro případ pozdějšího využití. Uživatel si tak zajímavé produkty či služby může „schovat“ a až bude jejich nákup aktuální, nemusí je znovu vyhledávat.
Novinkou je využití psychologických poznatků, tak zvaných slovních asociací. Kromě hledaného cíle systém nabízí i produkty, které se k němu nějakým způsobem vážou. Tento systém vyhledávání mají na starost počítačoví fulltextoví roboti, kteří pracují s řetězením obdobných významů zadaných klíčových slov.
Kontext přímo u slova
Katalog TAKEIT iDNES.cz je zcela unikátní také v provázanosti s články zpravodajského portálu iDNES.cz. Přímo v článcích tak nyní čtenáři najdou odkazy do katalogu v podobě zelených dvakrát podtržených slov. Po najetí myší na odkaz se rozbalí popisek kontextového zboží či služby.
Jako první se odkazy objevily v článcích serveru Mobil.cz a zpravodajském serveru Lidovky.cz, postupně budou rozšířeny na ostatní servery rodiny iDNES.cz.
„Takeit.idnes.cz chápeme jako další možnost prezentace našich partnerů na stránkách iDNES.cz a Lidovky.cz,“ uvádí Jaroslav Kábele, ředitel internetových aktivit mediální skupiny MAFRA. „Věříme, že tento cílený způsob prezentace pomůže upozornit na zajímavé produkty a služby a najde u našich partnerů i čtenářů velkou oblibu.“