iDot: V prosinci byla návštěvnost českého internetu historicky největší

Které weby navštěvovali čeští uživatelé v minulém měsíci nejvíce? Nebylo to zpravodajství, nehledala se práce ani se nekupovala auta. V návštěvnosti vylétly "pohlednicové" servery a sněhová zpravodajství.

Ačkoliv to zní možná paradoxně, čeští internetoví návštěvníci brouzdali v prosinci nejvíce za poslední léta. Na servery zavítalo 2,78 milionu různých uživatelů. Je to o procento více oproti dosud rekordní návštěvě 2,75 milionu uživatelů v říjnu. Návštěvnosti napomohly především svátky a s nimi související posílání přání či vyhledávání informací o zimní dovolené - vyplývá ze statistik iDot, které jsou zveřejňovány každý měsíc. 

Na prvních pěti pozicích se oproti minulému měsíci žádné změny nekonaly. První místo suverénně obhájil Seznam (téměř 1,966 miliónu unikátních návštěvníků - UV). Také na druhém a třetím místě se umístily portály - Atlas s 892 tisíci UV a Centrum s počtem o 60 tisíc UV nižším. Prosinec ovšem pro některé portály zaznamenal v porovnání s listopadem pokles, u Atlasu -2,64 procent. 
Čtvrtý v uplynulém měsíci skončil iDNES s 767 tisíci UV a meziměsíčním poklesem 4,43 procenta. Páté skončily jízdní řády IDOS (531 tisíc UV, +14,31 procenta).
Zajímavé bude sledovat v nejbližších měsících návštěvnost webu SMS.cz. Ten je živ především díky začlenění SMS bran všech tří českých mobilních operátorů. Po zpoplatnění odesílání textovek z webu jednoho z nich budou statistiky za přespříští měsíc jistě zajímavé (prosinec 404 tisíc UV, 0,02 nárůst).

O několik (někdy i desítek) procent šly dolů v unikátních přístupech za den prakticky všechny freemaily. Mujmail patřící Atlasu si pohoršil o 15 procent (8500 UV/den), email.centrum.cz (31200 UV/den) a Seznam E-mail (95900 UV/den) navštívilo denně shodně o 8 procent uživatelů méně než v listopadu. Schránku na Volny.cz (12300 UV/den) si vybralo oproti předchozímu měsíci o 30 procent uživatelů méně.

Vánoční období nesvědčilo ani zpravodajství - zpravy.idnes.cz šly dolů o celých 32 procent (16800 UV/den). České noviny spadly o 20 procent na 7300 UV/den, Lidovky o procent 15 (7500 UV/den), iHNed o 25 procent (4900 UV/den) a Mojenoviny.cz (3100 UV/den) o 14 procent . Bulvární Blesk ani další weby v auditu zveřejněny nebyly. Uvidíme, jak si povedou Novinky.cz, které se přetransformovaly ve zpravodajský web. Ten připravují i Lidové noviny, a tak by každý přední český deník mohl mít vlastní zpravodajský portál.

Po několika měsících začaly být auditovány servery společnosti CPress. Živě mělo měsíčně téměř 94 tisíc UV (Technet 87500), Mobilmania 79300 tisíc (Mobil.cz 170 tisíc). Herní server Doupě ukořistil za měsíc necelých 40 tisíc UV (BonusWeb téměř 272 tisíc).

Zájem nebyl v prosinci o auta (AAA auto -25,96 procent oproti listopadu) a práci (volna-mista.cz -44,48 procent). Asi nejnavštěvovanější Jobs.cz ve statistikách zastoupen není.

Tradiční boom v auditovaném období zažívají dva typy serverů: první se věnují sněhovému zpravodajství - Snih.atlas.cz poskočil o více než 500 procent, druhé slouží k zasílání virtuálních pohlednic. Této kategorii dominoval s téměř dvousetprocentním nárůstem web pohlednice.centrum.cz.

V prosinci vzrostl meziměsíčně i počet českých uživatelů internetu, a to o 2,85 procenta na 2,6 milionu návštěvníků. Průměrný návštěvník strávil na síti za měsíc dvě hodiny a 37 minut, což je o 21 minut méně než v listopadu. V průměru si v prosinci prohlédl 146 stran, tedy o 11 procent méně než předchozí měsíc.

Nejpoužívanějším poskytovatelem internetového připojení byl Internet OnLine s 463 594 uživateli (21,45 procent všech uživatelů). Následuje Czech OnLine s 372 117 uživateli a Tiscali s 345 501 aktivními klienty v prosinci.