INETreklama: neobtěžovalo by vás prosím kliknout na tuto reklamu?

  • 9
Internetová reklama: T-Mobile již na internetu, živě vkládá reklamu i před natažení článků, nová Pandora, soutěž Měšce vyhodnocena a nakonec novinka z USA - bannerová konzole pro zvýšení odklikovosti reklamních bannerů. A Svět namodro v novém kabátě.

Dnešní obsah:

  • Živě vkládá reklamu i před načtením článků - informuje o postupující oblibě interstitialů
  • Kampaň T-Mobile je i na internetu - první servery zasáhla kampaň RadioMobilu
  • Měšec vyhodnocoval soutěž - čtenářská soutěž o ceny skončila na Měšci
  • Mobil Media spouští novou Pandoru - oblíbený diskusní server úplně v novém kabátě
  • Banner Console - zajímavé řešení pro zvýšení pohodlí a prý i účinnosti reklamních bannerů
  • Svět namodro je našedo - redesign internetového serveru se docela povedl

 

Živě vkládá reklamu i před natažení článků

Reklama na společnost Dagis se objevila minulý týden místo titulní stránky Živě (Computer Press). Klasický interstitial byl omezený podle cookies tak, aby vás příště již bez odmluv propustil ihned na titulní stránku Živě a zajímavý byl především tím, že si pozornost vynucoval na delší dobu, než je obvyklé. Ovšem na prodlužování doby, po kterou interstitial poskakuje po okně prohlížeče si již návštěvníci mnoha webů musí pomalu začít zvykat.

Dagis reklama Tento týden se intersticial na Živě předřadil i článkům, takže pokud kliknete na článek na Živě, musíte si nejdříve vychutnat reklamu na Nextru, než se do článku dostanete. Živě je tak první velký server, který se do podobně agresivní formy reklamy pustil ihned na dvou frontách – na titulní stránce a před natažením článků.

Podle manažera reklamního systému Jana Vobeckého jde o reklamu pro dlouhodobého klienta, jemuž firma chtěla nabídnout něco výjimečného. „Klientovi jde především o to, aby se potencionální klienti dozvěděli, co je jeho oborem,“ řekl k tomu Jan Vobecký. Cena takové reklamy se pohybuje u Cpressu kolem 3000 Kč/CPT. (Zdroj: redakce)

Otta Matoušek, předseda představenstva Dagisu k této reklamě říká: "Společnost DAGIS je na trhu od října loňského roku a je zaměřena na specifickou oblast řešení a technologií v oblasti strojírenství. Jedním z hlavních marketingových cílů současnosti je seznámení maximálního počtu potenciálních klientů s existencí a službami Dagis, a. s. Firma při svém vzniku definovala marketingový mix, do kterého také zahrnula reklamu na internetu. Vzhledem k určité "okoukanosti" banneru a podobných forem reklamy jsme chtěli přijít s něčím, co by mohlo upoutat každého - jak nápaditostí, tak i obsahem (Duben měsíc integrace). Jako vhodnou a netradiční formu jsme viděli krátkou webovou prezentaci umístěnou na server, který je často navštěvovaný odborníky z IT a techniky."

"Jako server jsme vybrali Živě.cz a žádali Computer Pressu grafické ztvárnění našeho záměru. Po velmi krátké a efektivní komunikaci byla vytvořena finální forma prezentace a celý projekt spuštěn. Musím říci, že podle velmi pozitivní zpětně vazby, kterou jsme začali dostávat již několik hodin po spuštění reklamy, jsme zvolili správné - jak formu, tak partnera."

Kampaň T-Mobile dorazila na internet

Reklama na T-MobileNa internetových serverech se konečně objevila reklamní kampaň upozorňující na změnu názvu sítě Paegas na globální brand T-Mobile.

Reklamní kampaň se zatím objevila na Lupě v podobě flashového čtverce vloženého do článků, servery iDNES a Mobil.cz a Atlas jsou obsazeny reklamními pruhy a další servery by měly následovat. (Zdroj: redakce)

Měšec vyhodnocoval čtenářskou soutěž

Od 1. do 21. března tohoto roku měli návštěvníci serveru Měšec (Internet Info) možnost vyhrát hodnotné ceny ve znalostní soutěži serveru Měšec. Každý den byla na serveru Měšec zveřejněna jedna soutěžní otázka z oblasti financí, bankovnictví a internetu. Ze správných odpovědí byli vylosováni vždy dva výherci denních cen. Ceny pro 42 výherců věnovaly Bioscop, ING, Staropramen a Internet Info, dalších 23 cen věnovaly Staropramen, Exchange, Bioscop a e-biz.

Závěrečné utkání šesti vylosovaných finalistů proběhlo v restauraci Charleston. Mediálními partnery celé soutěže byly Atlas, Direct Pay a Mojenoviny.

Během tří týdnů se soutěže zúčastnilo přes 1600 soutěžících, z nichž každý zodpověděl v průměru šest otázek. (Zdroj: TZ IInfo)

Mobil Media spustila novou Pandoru

Diskusní server Pandora umožňující zakládání a provoz emailových diskusních fór zdarma existuje na českém internetu již od roku 1999. O víkendu jej provozující společnost Mobil Media upgradovala na zcela novou verzi serverového software a také obměnila hardware. Nová verze Pandory nabízí podstatně více komfortu a hlavně odstranila tolik kritizovanou rychlost, resp. pomalost.

Zajímavé na tom je, že Pandora je používána velmi často k emailovému marketingu, kdy v patičce emailů provozovatel rozesílá reklamní slogany inzerentů s poměrně zajímavou odezvou. Od nové verze Pandory si Mobil Media slibuje mimo jiné také podstatně přesnější vyhodnocování odezvy na tuto vkládanou email reklamu a o konkrétní zkušenosti se s vámi podělíme někdy příště. (Zdroj: Pandora.cz)

Banner Console: neobtěžovalo by vás kliknout na tento banner?

Otevírat reklamní bannery do nového okna, nebo do okna, v němž je banner? To je dilema, které jednotlivé servery řeší po svém, a obě metody mají své zastánce: zatímco nové okno zachová obsah původního serveru a uživatel teoreticky může pokračovat po prostudování reklamního odkazu, uživatelům se nemusí líbit, že se obrazovka bez jejich kontroly plní okny prohlížeče.

Se zvláštním řešením přišla firma iLOR a nazvala ho Banner Console. Tato konzole vyjede do banneru v případě, když na banner najede myš, a nabídne několik možností, jak banner otevřít.

Banner Console od iLOR

Zajímavou možností je Check Ad Later – po jejím odkliku se zobrazí okno, v němž se shromažďují takto odkliknuté kampaně, a až budete mít náladu si reklamu prohlédnout, stačí zakřížkovat požadovanou reklamu a ta se vám otevře v okně.

Další variantou je Check Ad Now, Anchor here – touto volbou se přenesete na stránky s reklamou, ale vyskakovací okno vám umožňuje vrátit se na původní stránku, ze které jste odklikávali.

Open in New Windows prostě otevře reklamu v novém okně. Do okna stávajícího stačí kliknout přímo na banner. (Zdroj: iLOR)

Server Clickz testoval Bannerovou konzoli se zajímavými výsledky – click rate vystoupala na dvacetinásobek běžných hodnot. Ukázalo se, že mnoho uživatelů experimentovalo s možnostmi, které konzole nabízela, a že je možnosti konzole zaujaly.

Podobnou technologii nabízí iLOR i pro klasické hyperlinky – v podstatě tytéž možnosti, jen v řešení pro klasický hyperlink se jmenují HydraLinks.

Svět namodro je našedo...

Internetový server Svět namodro (Český Telecom - ICG) opustil svoji modro-bílou kombinaci a zvolil výrazně tmavší barvu v kombinaci se šedou. Titulní stránku serveru (tedy tu po povinném redirectu) zdobí trojice shortů s upoutávkami na zajímavé články á la CNet, serveru prospělo oddělení nepočítačových témat do samostatných částí, to již je ale záležitost staršího data.

Vcelku se domníváme, že Světu namodro redesign prospěl a také odezva uživatelů na jeho změnu není nejhorší - pouhých 64 procent uživatelů tvrdí, že nový design je příšerný, běžně se v podobných případech čísla pohybují na ještě vyšším procentu odmítnutí... (Zdroj: Svět namodro)

Máte sami něco zajímavého? Pište na redakce@technet.cz ...

,