Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Instant messaging a virtuální svět v 3D

aktualizováno 
Na veletrhu spotřební elektroniky CES byl oficiálně spuštěn test projektu s názvem There. Jedná se o program, který má umožnit uživatelům vytvořit své online digitální já v 3D cyber světě.
Určitě by se našlo mnoho lidí, kteří by rádi žili dva i více životů. V běžném prostředí být obyčejný človíček, ale jakmile to situace dovolí, tak se změnit v supermana. A ani by člověk nemusel být tím supermanem, stačilo by, kdyby mohl žít ve světě, kde jsou dána jednoduchá pravidla a kde je možno si svůj „život“ uložit a při případné chybě se vrátit zpět bez jakýchkoliv následků.

S nástupem počítačových her se takové sny alespoň částečně některým lidem plní. Především různé simulátory života a budovatelské strategie, jako The Sims nebo Civilization, dovolí širokému spektru uživatelů zapomenout na běžné starosti. Když je takový umělý svět navíc převeden do internetu (Sims Online, EverQuest), kde se může člověk zprostředkovaně utkávat a setkávat s dalšími lidmi, stává se virtuální identita o to více součástí uživatele.

Projekt There

A na tento systém chtějí navázat tvůrci projetu s názvem „There (Tam)“. Ve středu na veletrhu spotřební elektroniky CES v americkém Las Vegas byla poněkud poodhalena rouška programu a spuštěno veřejné betatestování.

Vítejte do "There" světa

 

Skupina kolem projektu virtuálního světa „There“ totiž očekává, že právě jejich systém bude tím, který posune existenci cyber světa do další úrovně. Hodlá totiž nabídnout virtuální svět, jehož funkce mají ještě více umožnit lidem ztotožnit se se svojí umělou identitou na internetu. Používaný software má například nabídnout funkce běžného instant messengeru, a to právě v trojrozměrném prostředí virtuálního světa. To v podstatě znamená, že uživatel bude mít možnost být se svým virtuálním já 24 hodin denně (pokud mu to samozřejmě připojení na internet dovolí).

Ve virtuálním světě bude prý uživatel mít, podle serveru ZDNet, možnost řídit své virtuální auto, nebo si hrát s virtuálními zvířaty. Každý si navíc bude moci vytvořit svého „avatara“, neboli postavu, která jej bude v cyber prostoru zastupovat a která dokonce dokáže zobrazovat emoce. Velký důraz je prý kladen na interakci s ostatními uživateli. Proto ve světě „There“ naleznete místnosti pro chat, ale třeba i pro hraní her. Systém prý byl připravován celá čtyři léta. Ve spolupráci s některými firmami má umělý svět nabídnout i takové věci jako nákup virtuálního oblečení, věcí nebo služeb. Podle toho, že na projektu participují firmy jako Levi Strauss, Nike, Hewlett-Packard, ATI a další, se dá očekávat, že produkty nebudou jen virtuální.

There není první

Podobné projekty sice již zkoušely prorazit, ale narážely na některá omezení v podobě málo výkonného hardware nebo nepříliš rychlého internetového propojení či na nedostatek lidského potenciálu.

Žádný z předchozích virtuálních světů nebyl ale zatím tak komplexní a neumožňoval takové spojení se svojí virtuální osobností. Podle lidí, kteří za projektem stojí, ale prý nyní nastala ta správná doba na úspěšné spuštění takového projektu. Minimální požadavky na systém totiž jsou: 800 MHz Pentium III CPU, 256 MB RAM, nVIDIA GeForce nebo nForce nebo ATI Radeon (except for VE or 7000), ATI Radeon Mobility 7500, zvuková karta, 56K modem, 400 MB HDD a Windows 98 SE/2000 SP1.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.