Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Intel: Dnes začínající reklamní kampaň bude nejdražší v historii firmy

aktualizováno 
Mohutná reklamní kampaň společnosti Intel naplánovaná na tři roky, která má posílit image značky, ale i jednotlivých procesorů, dnes odstartovala. Dostala název "The Yes" a v podstatě nahradí dosavadní kampaň známou jako "Intel inside".

Dnes hodlá společnost Intel spustit nevídanou a největší reklamní kampaň ve své historii. Intel sice neprozradil přesný rozpočet této reklamní akce, ale dá se předpokládat, že ještě nikdy žádný výrobce hardware neutratil za prezentaci svých myšlenek tolik, kolik hodlá během jedné akce - sice trvající tři roky - utratit Intel.

Kampaň odstartuje několikastránkovými inzeráty, které mají být ode dneška otištěny v prestižních periodikách s celosvětovým vlivem, mezi které Intel a najatá reklamní agentura, zařadily tiskoviny jako The Wall Street Journal, časopisy BusinessWeek, Fortune a CIO Magazine. Následovat bude marketingová masáž i na billboardech a jiných venkovních prostorách, ale samozřejmě i on-line reklama.

Úvodní stránka kampaně Intelu

Název monstrózního reklamního projektu zní "The Yes" a Intel jím chce jednak posílit pozici své značky, která je v současné době oceněna na téměř 35 miliard dolarů, ale ze začátku chce také podpořit své serverové procesory. Může se to zdát jako pouhé vyhození peněz, nebo nošení dříví do lesa. Vždyť Intel patří mezi šest nejznámějších společností na světě a mimo Coca Coly, General Electric a Nokie jej z IT průmyslu předběhla jen IBM a Microsoft. Také na znalost serverových procesorů si Intel nemůže příliš stěžovat. Dle výzkumů je totiž procesory s logem Intel osazeno celosvětově více než 88% všech serverů.

Kdo však usíná na vavřínech, může se probudit do velice nepěkné skutečnosti. Intel již přeci jen nemá takovou pozici jako na začátku devadesátých let, kdy od něj všichni výrobci čipů pro PC opisovali. Pomalu se zrodila nová konkurence, která šlape tomuto procesorovému gigantu na paty.

Dalším důvodem pro spuštění nové kampaně je změna určitého životního stylu, na který musí Intel reagovat. Zatímco v předchozích letech bylo vlastnictví počítače s procesorem Intel otázkou prestiže, nyní již lidé začínají díky schopnější konkurenci více přemýšlet nad tím, proč mají kupovat komponenty nebo systémy označené logem Intel - ovšem také znatelně dražší než konkurenční produkty. I proto se v kampani objevují jak hesla, která se snaží těžit z minulosti, tak proklamace, které mají ukázat sílu Intelu v rozvoji nových technologií a zázemí, které dokáže neustále přinášet něco nového.

Propagace serverů a značky

Je zajímavé, že se společnost v kampani zaměřila zpočátku mimo celkové posilování značky na serverové procesory. Je to patrně dáno i tím, že běžné PC čipy typu Pentium 4 dostávají podporu prakticky neustále, ale pro procesory, které se mají objevit ve specializovaných systémech, jakými servery určitě jsou, se reklamní prostor hledá obtížněji. Také tím, že server je chápán jako určitý mozek počítačové sítě a procesor je jeho srdcem, chtěl možná Intel cosi naznačit. V neposlední řadě je třeba se zamyslet i nad nadcházejícím vývojem v oblasti IT. Stále více společností propaguje vizi elektronického domova, který je řízen právě takovým serverem, a Intel se možná snaží zbavit běžného uživatele strachu z těchto složitějších systémů. V dalších fázích kampně Intel podpoří celou škálu svých produktů, od procesorů do klasických PC po čipy určené pro mobilní zařízení.

Velké YES

Proč se kampaň nazývá The Yes? Důvod je prostý. Celá agitace je vedena formou řečnických dotazů, které se Intel na reklamních stránkách snaží přiblížit veřejnosti, a hned nabízí odpověď . A ta zní ANO (Yes). Ostatně podívejte se sami na kopie reklam, které se objeví v aktuálním vydání výše zmíněných periodik.

Inovace, masová produkce a reinvestice Procesory Intel v 88% serverů
Mooreův zákon
 

 




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Uměle vytvořené video Barracka Obamy
Budoucnost falešných zpráv: za tři roky budou videa nedůvěryhodná

Kvůli fotomontážím se už dlouho nedá jen tak věřit fotografiím. Nové technologie povedou ke stejně přesvědčivým manipulacím i v oblasti lidského hlasu a...  celý článek

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.