Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Internetová událost roku: Microsoft se spojil s Yahoo proti Googlu

  7:34aktualizováno  15:23
Druhý nejsilnější internetový portál světa Yahoo se vzdá své vyhledávací technologie. Dohodl se s Microsoftem a bude deset let všude používat jeho nový vyhledávač Bing. Vyhledávač Bing tak ovládne druhou příčku vyhledávačů a chce ohrozit první pozici Googlu.

Microsoft na oplátku firmě Yahoo v průběhu prvních pěti let přenechá 88 % příjmů ze své reklamy, které stránky Yahoo vygenerují. Společnost Yahoo očekává, že tak získá asi 275 mil. USD (cca 5 mld. Kč). Oficiálně to dnes oznámili zástupci obou firem.

Co přinese spojení Microsoftu s Yahoo?

Přinášíme první úvahy a podrobnosti

Yahoo!

Yahoo! vyhledávač bude od nynějška používat technologii Bing.com. Ostatní služby si Yahoo zachová a běžný návštěvník ani nemusí poznat rozdíl.

Yahoo by nadále mělo převzít kontrolu nad prodejem některých dalších reklam, a to i reklam umísťovaných v rámci služeb Microsoftu. Podle mnohých jde o jasný útok na Google a jeho dominantní pozici na trhu s reklamou.

"Google se má čeho obávat," řekl pro WSJ Danny Sullivan, expert na vyhledávače. "Dá to Microsoftu naráz obrovský podíl v internetové reklamě." Není ale jasné, zda by tento pakt vedl ke zvýšení kombinovaného podílu obou vyhledávačů na trhu, nebo pouze k jejich sečtení.

Google spojení obou společností vidí spíše jako přínos pro uživatele. "Na internetu vždy existovala velká konkurence a naše zkušenost je taková, že konkurence přináší mnoho benefitů uživatelům. Máme zájem dozvědět se více podrobností o této dohodě," uvedla pro Technet.cz Janka Zichová, manažerka vnějších vztahů společnosti Google.

Bing USA

Vyhledávač Bing nabízí každý den jinak ozdobenou titulní stranu. Deklaruje se jako "decision engine", tedy vyhledávač, který pomáhá lidem rozhodnout se.

Je jasné, že taková dohoda významně ovlivní trh s vyhledáváním a především s pečlivě cílenou reklamou s ním spojenou.

Právě peníze z reklamy jsou, zdá se, tím největším lákadlem pro Yahoo. Podle zdrojů by se tak vývojářům z Yahoo uvolnily ruce a místo rozvoje vyhledávací technologie by mohli věnovat více úsilí zdokonalení systému prodeje kontextových reklam.

Už od počátku letošního července se objevovaly dohady o tom, že Yahoo by mohlo navázat s Bing.com užší spolupráci. Šéfka Yahoo Carol Bartzová tyto dohady podpořila i tím, že se v rozhovoru nový vyhledávač od Microsoftu nestandardně vychválila: "Myslím, že Microsoft si za Bing zaslouží pochvalu."

Vyhledávač Bing

Nový vyhledávač Bing uvedl minulý měsíc Microsoft jako nástupce svého systému Live Search. Měl být prvním počinem v boji s drtivým náskokem vyhledávače Google.

Zdroje:

Po dlouhé sérii nepovedených vyjednávání, která následovala po neúspěšné nabídce Microsoftu koupit Yahoo za více než 45 miliard dolarů na počátku roku 2008, tak obě firmy konečně dospěly k dohodě. První zprávu o brzké vzájemné dohodě přinesl Wall Street Journal (WSJ). Jedná se o pravděpodobně největší událost roku na poli internetových vyhledávačů.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.