náhledy
Technici se připravují k měření.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
"Kalibrační" letadlo - Cessna 560 XL
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Měřicí přístroj Unfis 3000 v interiéru Cessny 560XL a vedoucí Referátu letové kalibrace ing. Marek Dobrozemský
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Calibra four-zero, cleared for take-off. Vzlet povolen.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
"Kalibrační" letoun L-410 Turbolet
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Detail ocasu kalibrační cessny s anténami
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Inspektor Miroslav Najman kalibruje měřicí přístroj.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Přenosná referenční stanice ke zpřesnění signálu GPS. Žlutá "trojnožka" s přijímačem se postaví na geodeticky zaměřený bod, anténa z oranžové krabice pak vysílá korekci.
Autor: Wikipedia.cz
Kancelář mechaniků z Oddělení letového ověřování
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Cessna je připravena k dalšímu měřicímu letu
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Pojíždíme k ranveji. "Copak máš v úmyslu, chlapče s Boeingem?"
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Pilot studuje mapku s plánem letu.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Přídavné GPS pomáhají pilotům zejména při letech v malé výšce nebo za horší dohlednosti.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Měříme.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Měřič vzdálenosti DME pracuje správně. Červená na svislé ose se objevuje jen místy a neodchyluje se.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Při kontrole glidepathu ILS na dráze 24 přelétáme kolem Kněževsi.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Během přiblížení na přistávací dráhu 12. Zelená šipka na přístroji pod umělým horizontem /modro-hnědý přístroj uprostřed/ indikuje, že jsme v paprsku ILS, který nás navádí na přistání. Vlevo nahoře nad umělým horizontem má pilot přídavný indikátor traťové odchylky, na kterou mu technici mohou zobrazit nestandardní trať, kterou potřebují proletět.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Praha a přistávací dráha na dohled.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Přistáváme. Vlevo od dráhy svítí čtveřice světel PAPI. Svítí nám dvě bílá a dvě červená - klesáme pod správným úhlem.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Plán kontroly krytí localizeru ILS. Nejprve se kontroluje širší, 35° sektor, pak i zúžený mezi body X a Y.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Schéma přístrojového přistávacího systému ILS.
Autor: Wikipedia.cz
Výsledek dnešního měření glidepathu ILS - odstaveného a dosud "nevyladěného". Žlutá křivka značí letěnou trať, zelená ukazuje, co indikovalo navigační zařízení a červená je jejich rozdíl. Odchylka je velká, zařízení se bude muset seřídit.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Graf s výsledky testovacího letu na localizer ILS. Žlutá čára indikuje skutečně letěnou trať, zelená indikuje, kde bylo letadlo podle navigačního systému a červená zaznamenává rozdíl. Červená se od osy téměř neodchyluje - zařízení je v pořádku.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz