KVIK: Konec lektvarů na eBay. Vypnuli falešný Twitter kardinála Vlka

16:35aktualizováno  16:35
Aukční portál eBay končí se zprostředkováním prodeje některých výrobků a služeb. Twitterový kanál falešného kardinála Vlka byl zablokován. A nově objevená galaktická kupa dokáže "vyrobit" stovky hvězd za rok. KVIK - vaše rychlé zprávy.

Podobnou nabídku na lektvary byste od podzimu na eBay již neměli vidět | foto: eBay, screenshot Technet

Přes eBay již nepůjdou prodat magické předměty

Nejrozšířenější aukční portál na světě eBay chystá na tento podzim nová pravidla prodeje. Budou se týkat především kategorií zboží, které nebude možné přes aukce nabízet.

Zmizí tak spousta nabídek, jako je třeba prodej lektvarů či kouzel, ale třeba i členství v různých spolcích nebo poradenství při hubnutí a cvičení.

"Obchodování v těchto kategoriích často vyústí v kontroverzi mezi kupujícím a prodávajícím, kterou je obtížné řešit," obhajuje svůj krok eBay.

KVIK - Rychlé zprávy

Quick - Kvik - Rychle

Slovíčko KVIK jsme vybrali pro jeho stručnost, unikátnost a okamžitě pochopitelný význam. Odkazuje na české citoslovce "kvik" i anglické "quick", první symbolizuje stručnost, druhé rychlost.

Slůvkem KVIK v titulku označujeme články složené z rychlých krátkých aktuálních zpráv a odkazů.

Falešný účet kardinála Vlka na Twitteru byl zablokován

Kanál @kardinalvlk na sociální síti Twitter byl zablokován. Účet byl totiž falešný a přispíval na něj vtipálek, který se za kardinála vydával. Lidovky.cz zjistily, že o to požádal sám Vlk.
"Pan kardinál se běžnou cestou obrátil na centrálu Twitteru a upozornil na existenci tohoto účtu, který je v rozporu s pravidly," řekla serveru Lidovky.cz kardinálova mluvčí Hana Pohořalá.

Od konce července je tak kanál zablokován a příspěvky nejsou dostupné.

Supergalaxie zvládne vyrobit stovky hvězd ročně

Až dvě hvězdy během jednoho dne zvládne vytvořit opravdu plodná galaktická kupa, tedy soubor více galaxií, která byla objevena rentgenovým teleskopem Chandra. Během jednoho pozemského roku tak dá vzniknout až 740 novým hvězdám. Pro srovnání, galaktická kupa Perseus vytváří hvězdy zhruba dvacetkrát pomaleji.

Ve vědeckém časopisu Nature zjištění ohlásili vědci z Harvard-Smithsonian Center for Astrophysic. Tato galaktická kupa je od nás vzdálena 5,7 miliardy světelných let. Je označována, jako SPT-CLJ2344-4243, ale už dostala přezdívku "Fénix" podle bájného ptáka, který vstává z popela.