náhledy
Technologická infrastruktura služby Datalink u ŘLP ČR.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Příklad komunikace letadla a pozemního střediska prostřednictvím datalinku. Komunikaci navazuje letadlo zprávou DLIC, středisko ověřuje a navazuje spojení, letadlo je přijímá jako svoje řídicí středisko, dostává instrukci stoupat a přeladit. Poté je předáno sousednímu středisku.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Příklad komunikace: řídící si zvolil na obrazovce letadlo, jemuž chce dát instrukci, a jednoduše vybral druh příkazu - změnu letové hladiny - a její určení. Letadlo v letové hladině 360 (vidíme na údajích pod „okénkem“) bude stoupat do hladiny 390.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Příklad komunikace: letadlo může instrukci odmítnout. Let TEST40 nesplní pokyn letět přímo na bod NAZDA. Důvodem je nevyhovující počasí.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Řídící si může vyvolat celou historii komunikace s letem. Zelené šipky označují pokyny, které letadlo potvrdilo a provedlo (WILCO), oranžově jsou ty pokyny, které byly zamítnuty (CANNOT či UNABLE). Šipky naznačují, zda se jednalo o pokyn řídicího (šipka odspod), nebo o žádost pilota (šipka odshora).
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Let TEST40 hlásí problém - pilot nastavil squwk kód 7500, což značí únos letadla. Řídicí situaci vzal na vědomí a dal letadlu pokyn, ať přeladí na oblastní řídicí středisko na frekvenci 132,065.
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz
Řídicí věž na pražském letišti
Autor: Tereza Šírová, Technet.cz