Dohnat Samsung. Takový je cíl spojení firem Panasonic a Sony.

Dohnat Samsung. Takový je cíl spojení firem Panasonic a Sony. | foto: Jan Kužník, Technet.cz

KVIK: Legendární Koss se vrací, Sony a Panasonic se spojí kvůli OLED TV

  • 24
Sony a Panasonic podle agentury Reuters chystají zásadní spolupráci při výrobě OLED televizorů. Koss zabudoval přijímač internetových rádií přímo do wi-fi sluchátek. Start-up Pebble má jen pár zaměstnanců, ale jeho hodinky už získaly mnohamilionovou podporu. KVIK - krátké zprávy každý den.

Koss představil sluchátka s wi-fi, fungují doma i na cestách

Výrobce legendárních sluchátek PortaPro se snaží oprášit své dříve zvučné jméno. Představil bezdrátová sluchátka, která pro přenos zvuku nevyužívají nepříliš kvalitní Bluetooth, ani proprietární analogové či digitální vysílací formáty. Místo toho se připojí prostřednictvím routeru do vaší domácí wi-fi sítě. K čemu?

KVIK - Rychlé zprávy

Quick - Kvik - Rychle

Novotvar KVIK jsme odvodili z anglického quick (rychle). Můžete si za ním také představit tweet (zpráva na sociální síti Twitter). Slůvkem KVIK označujeme články složené z rychlých krátkých aktuálních zpráv.

Do sluchátek Koss Striva může proudit muzika přímo z internetových rádií, jak si je nastavíte na portálu myKOSS.com. Zda půjde sluchátka "naladit" na vlastní stream, například z virtuální zvukové karty Jamcast (více o Jamcast zde), není zatím zřejmé. Prostřednictvím (přibaleného) miniaturního wi-fi vysílače můžete sluchátka připojit k jakémukoli sluchátkovému výstupu a bezdrátově poslouchat takřka cokoli. Součástí je i kabel pro "drátový" poslech.

Striva bude v prodeji ve dvou variantách, špuntová sluchátka Tap a velká circumaurální sluchátka s hlavovým mostem PRO. Zaplatíte za ně 500, respektive 450 USD (zhruba 9 000 Kč). Limitem bude výdrž na baterie, především u malého špuntového modelu s miniaturním akumulátorem.

Sony a Panasonic chystají partnerství na OLED televize

Panasonic a Sony se chystají na společnou výrobu OLED televizorů, uvedla agentura Reuters a server Nikkei. Oběma firmám se poslední dobou nedaří. Sony oznámila za poslední rok ztrátu 5,7 miliardy dolarů a Panasonic dokonce 5,3 miliardy dolarů za poslední čtvrtletí.

Pokud mají uvedené zdroje pravdu, spolupráce by měla vypuknout v dubnu 2015, kdy v Japonsku začíná pro firmy finanční rok. Server Engadget.com spekuluje, že Panasonic využije svou technologii pro tisk OLED panelů, která by měla zásadně zlevnit výsledný výrobek. To by měla být klíčová výhoda oproti konkurenčnímu Samsungu, který 55palcovou OLED televizi nabízí za astronomických 9 000 dolarů. V Česku by se první obří OLED TV Samsung měly objevit nejpozději v prosinci 2012 - více zde. OLED televize s velkou úhlopříčkou jako první začala vyrábět společnost LG - více zde. "PanaSony" by tak byl třetím výrobcem na trhu.

Je smutným paradoxem, že vůbec první komerčně vyráběný OLED televizor uvedla na trh firma Sony již před pěti lety. První evropskou recenzi jsme vám tehdy přinesli zde. Spolupráci ani jedna z firem oficiálně nepotvrdila.

Nakopnuté hodinky Pebble získaly od lidí 10 milionů dolarů

Pravým opakem Koss, který se snaží o comeback, je start-up Pebble. Má jen pár zaměstnanců, jeden produkt a deset milionů dolarů. Tolik (zatím) vybrala společnost na serveru Kickstarter, kde mohou malé firmy žádat veřejnost o podporu svých projektů. Během pěti dní tak trojnásobně překonala stávající rekord.

Jedna z již existujících aplikací pro "chytré" hodinky Pebble slouží k zobrazování přehrávaných skladeb.

Pebble (podívejte se na jejich stránky zde) uspěl u návštěvníků s vizí hodinek, které lze upravovat podle libosti. "Ciferník" Pebble s elektronickým inkoustem (e-ink) může mít takovou podobu, jakou si do něj nahrajete, od digitálek po kukačky (pokud takovou aplikaci někdo udělá). Hodinky lze přes Bluetooth propojit s mobilem, včetně iPhonu, takže vám ukážou, kdo volá, smsky (jen u Androidu) i další upozornění a informace z telefonu. Ale zřejmě nejdůležitější je, že k tomu všemu se evidentně mnoha lidem líbí natolik, aby si je předobjednali. A to díky Kickstarteru stačí.

Za vybraných deset milionů firma chce dokončit ještě nějaké drobnosti ve vývoji, ale především rozjet výrobu, samozřejmě v Číně. V prodeji by Pebble měl být od záři za cca 2 500 Kč.

, ,