Které internetové obchody kašlou na zákazníky?

  • 67
Společnost United Interactive provedla ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci (APEK) průzkum, jak tuzemské internetové obchody reagují na zákaznické dotazy poslané emailem. Nejlépe dopadly nákupní galerie Internet Mall a prodejce vstupenek TicketPro, zcela propadl Nákupní dům.

Cílem výzkumu bylo zjistit, jak zákaznická centra jednotlivých internetových obchodů reagují na zákaznické dotazy poslané elektronickou poštou. Výzkum probíhal na přelomu května a června 2005 a bylo při něm testováno 28 internetových obchodů. Výsledný index je kombinací informací o tom, zda testovaný subjekt reagoval na emailové dotazy, jak rychlá byla jeho odpověď a jaká byla její kvalitai.

Maximální a tedy nejlepší hodnota Email Response Indexu (ERI), je 100.

Nejlpepší jsou on-line prodejny vstupenek

Nejlépe dopadly společnosti umožňující on-line nákup a rezervaci vstupenek (ERI=87,4), přičemž jejich průměrná hodnota ERI byla 74,31. Celkově nejlepších výsledků dosáhly společnosti TicketPro a Internet Mall (ERI= 93,3). Za nimi skončily internetové obchody Korunka (ERI=92,4) a Kosmas (ERI=85,7). Naopak nejslabším subjektem byla společnost Nákupní Dům (ERI=6,7), která odpověděla pouze na jeden dotaz.

Přehled vítězů v jednotlivých kategoriích

Cestovní kanceláře/agentury (ERI=65,55)

1. GTS international

2. Student Agency

3. Čedok

Společnosti obchodující s elektronikou (ERI=80,67)

1. Elektrosvet.cz

2. HiFiShop

3. AZelektro

IT společnosti (ERI=76,81)

1. Mironet

2. Alzasoft

3. AutoCont

Obchodní domy (ERI=61,13)

1. Internet Mall

2. Korunka

3. Kosmas

Prodej vstupenek (ERI=87,39)

1. TicketPro

2. Ticketstream

„Jestli existuje oblast, ve které by měl zákaznický servis prostřednictvím emailu perfektně fungovat, pak je to právě oblast e-komerce. A jak je patrno z výsledků studie, mají ještě mnozí čeští provozovatelé on-line obchodů co zlepšovat…“, dodává Martin Hošek z United Interactive.

„Čeští zákazníci si již zvykají nahrazovat telefon elektronickou poštou a očekávají přiměřeně rychlou a kvalitní odpověď,“ říká Nikola Rafaj z Asociace pro elektronickou komerci. „Výsledky měření proto přicházejí ve správnou chvíli a mohou obchodníkům pomoci v přípravě na nadcházející hlavní nákupní sezonu.“