Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Který vyhledávač je nejlepší? Google porazil Atlas, Centrum i Seznam

  7:48aktualizováno  7:48
Alespoň to tvrdí studie společnosti Ataxo, která zkoumala, jak umí vyhledávat systémy integrované na portálech Seznam, Atlas, Centrum a samotný Google.
Najít tu správnou odpověď bývá občas detektivní práce

Najít tu správnou odpověď bývá občas detektivní práce | foto: Profimedia.cz

Studie zkoumala, jak zvládají vyhledávače lokální vyhledávání. Úkol byl definován jako nalezení „něčeho někde“ - nejčastěji služby v konkrétním místě. Dotaz byl zadáván formou: název služby a popis lokality v nominativu, tedy např: „autoservis Brno“

Proti sobě soupeřily vyhledávače Seznamu, Morfeo u Centra, Jyxo u Atlasu a Google. Je zajímavé, že české vyhledávače pracující s diakritikou, skloňováním a dalšími systémy využívající právě odlišnost české gramatiky od angličtiny, byly poraženy.

Z výsledků studie jasně vyplývá, proč se právě Google stal vítězem. "Například když uživatelé vyhledávají „kadeřnictví Česká Třebová“, neexistují téměř žádné stránky, které by přesně odpovídaly dotazu, protože místní kadeřnictví ještě nemají webové stránky. Google však nalezl stránky, na nichž byl uveden kontakt na místní kadeřnictví. Ostatní vyhledávače často vracely weby, kde byla někde v textu zmínka o kadeřnictví a na jiném místě jméno města, ale bez významového propojení," uvádí se ve výsledcích studie.

Společnost Ataxo prokoumala více než 2 000 výsledků z 15 vyhledávání a zjistila, že Google vrací nejméně nerelevantních odkazů a dosahuje nejvyšší přesnosti odpovědí na dotaz uživatele. Také si všimla, že Atlas nejméně opticky rozlišuje mezi placenými odkazy a standardním vyhledáváním. Méně zkušený uživatel si na tomto serveru tedy může snáze splést reklamu s opravdu relevantním odkazem.

Celou studii naleznete zde.

Vyhledávač přesná odpověď špatné odpovědi Celkové výsledky
atlas 25% 34.7% 0.5
centrum 29.3% 25.8% 0.57
google 32.2% 18.7% 0.68
seznam 26.8% 31.1% 0.54




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo bitcoinu
Bitcoin se rozdělí na dvě měny. Může to snížit cenu původního bitcoinu

Vedle klasického bitcoinu vzniká nová virtuální měna bitcoin cash. Uživatelé si budou moci vybrat, kterou budou používat.   celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.