Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Legendární Napster nabídne hudbu bez ochrany

  22:15aktualizováno  22:15
Napster se pokoušejí znovu vrátit na výsluní. Pomoci mu k tomu má prodej hudby v MP3 bez ochrany proti kopírování.

Internetový hudební servis Napster dnes začal prodávat hudební soubory v MP3 formátu bez ochrany proti kopírování.

Napster si od tohoto kroku slibuje, že přiláká zájem uživatelů s hudebními přehrávači iPod. Napster má v nabídce nejen skladby od všech největších vydavatelství, ale i od nezávislých značek.

Napster se tak zařadil mezi prodejce, kteří nabízejí hudební formát bez omezení. Stažené písně se díky tomu dají přehrávat téměř v jakémkoli přehrávači či zařízení. Skladby, které si budou uživatelé Napsteru nadále stahovat z jeho předplacené služby, ale budou mít stále protikopírovací ochranu.

Po většinu dekády nahrávací společnosti odmítaly poskytnout licence k tomu, aby se hudba z jejich produkce dala stahovat v nechráněném formátu MP3.

Příkrý každoroční pokles prodeje CD a sílící internetový prodej písní přiměl nahrávací společnosti, aby ustoupily a v konkurenci se udržely.

Jediným dalším maloobchodním prodejcem, který nabízí ke stažení skladby od všech velkých nahrávacích společností, je portál Amazon.com. Napster ale má navíc nahrávky od tisícovek nezávislých vydavatelů.

Obchod iTunes začal prodávat nechráněné MP3 verze nahrávek od umělců ze stáje EMI Group v minulém roce. Tyto nahrávky jsou ale dražší a zároveň ve vyšší kvalitě než standardní chráněné verze.

U Napsteru budou písně v MP3 formátu za 99 centů (15,90 Kč) a celá alba se budou prodávat od 9,95 dolaru. Hlavní analytik společnosti Enderle Group řekl, že si ale nedovede představit, že by uživatelé iTunes přešli k Napsteru, když je software iTunes s iPody tak provázaný. Výjimkou snad může být zájemce o skladby, které Apple v nabídce nemá, dodal.

Napster zdůrazňuje, že ho od rivalů odlišuje největší katalog písní ke stáhnutí. Manažeři podniku také sázejí na proslulost značky. Napster má v katalogu přes šest milionů skladeb a Amazon pět milionů, napsala AP.

Přes iTunes se v USA prodává více než 70 procent digitálních hudebních nahrávek a pozorovatelé odvětví se shodují, že Apple v rozvoji stahování a prodeje digitální hudby sehrála hlavní roli. Minulý měsíc iTunes dokonce předčila Wal-Mart Stores a stala se největším maloobchodním prodejcem hudby v USA. Od spuštění v roce 2003 prodala iTunes přes čtyři miliardy nahrávek, dodává Reuters.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uměle vytvořené video Barracka Obamy
Budoucnost falešných zpráv: za tři roky budou videa nedůvěryhodná

Kvůli fotomontážím se už dlouho nedá jen tak věřit fotografiím. Nové technologie povedou ke stejně přesvědčivým manipulacím i v oblasti lidského hlasu a...  celý článek

Logo bitcoinu
Bitcoin se rozdělí na dvě měny. Může to snížit cenu původního bitcoinu

Vedle klasického bitcoinu vzniká nová virtuální měna bitcoin cash. Uživatelé si budou moci vybrat, kterou budou používat.   celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.