náhledy
Dvoumotorový turbovrtulový taktický transportní letoun pro krátké a střední vzdálenosti pro přepravu osob a materiálu CASA C-295M Armády ČR na Dnech NATO 2012
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
CASA C-295M Armády ČR na Dnech NATO 2012 s otevřeným nákladním prostorem a kryty motorů
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zadní sklopná rampa má na bocích malé válečky, které umožňují shoz standardizovaných palet 463L za letu v malé výšce.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dveře nákladního prostoru
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zatahovací šestikolový podvozek umožňuje konvenční start a přistání (CTOL) i na nezpevněných plochách.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nákladní prostor je relativně malý, má objem 46,9 metrů krychlových. Pojme až 66 osob nebo náklad na paletách o hmotnosti až 9,25 tuny. Dolet s maximálním zatížením je 1,2 tisíce kilometrů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
CASA má konvenční mechanické řízení. Dvojice pilotů využívá například barevný radar, GPS, dvojici duálních radiovýškoměrů a navigační systémy. Datové přenosy se uskutečňují pomocí digitální sběrnice. Pro komunikaci slouží několik radiostanic.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Sedadla umisťuje Armáda ČR podobně jako v civilních letadlech, tedy ve směru letu. Z hlediska fyziky je ovšem výhodnější opačný směr, zejména při tvrdých přistáních
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Letoun je možné velmi rychle upravit pro leteckou přepravu, případně evakuaci zraněných a nemocných na 24 nosítkách s odborným lékařským doprovodem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
C-295M pojme až pět palet NATO 463L. Jedna se umisťuje na sklopnou nakládací rampu. Po naložení zbývá na každé straně jen několik centimetrů volného prostoru. To zcela vylučuje pohyb loadmastera, který zodpovídá za náklad jak při běžném letu, tak při taktických operacích (stará se například o shoz materiálu).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohon zajišťují dva tubovrtulové motory Pratt & Whitney PW127G Hamilton Sundstrand 568F-5, každý o výkonu 1972 kW a spotřebě 570 kg paliva na hodinu letu. Vrtule Hamilton Standard 586-F je šestilistá.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přistání českého armádního letounu CASA na nezpevněném povrchu letiště v Bulganu
Autor: Jaroslav Šimek, Zoo Praha
Armádní letoun CASA po dosednutí na letišti v mongolském Bulganu
Autor: Miroslav Bobek, Zoo Praha
Čtyři transportní bedny s klisnami koně Převalského naložili pracovníci Zoo Praha do armádního letounu CASA a ten s nimi nabral směr Mongolsko. (16.7.2012)
Autor: ČTK
Čtyři transportní bedny s klisnami koně Převalského naložili pracovníci Zoo Praha do armádního letounu CASA a ten s nimi nabral směr Mongolsko. (16.7.2012)
Autor: ČTK