Microsoft mění Smlouvu o poskytování služeb

Microsoft mění Smlouvu o poskytování služeb | foto: Archiv MAFRA

Microsoft mění smlouvu s uživateli. Nebude už tolik zkoumat naše data

  • 8
Microsoft ke konci minulého týdne změnil podmínky používání služeb. Změny by měly vést k větší ochraně uživatelů před samotným Microsoftem. Firma tak reaguje na některé události, které vyvolaly obavy veřejnosti o soukromí.

Licenční smlouvy a dohody o nakládání se soukromými údaji uživatelé internetových služeb a softwaru příliš nečtou. Možná by se divili, s čím souhlasili. Microsoft ale nyní chce, aby je všichni četli, a hodlá ty své zpřesnit a zkrátit.

Změny k lepšímu

Špehování NSA, úniky důvěrných informací i analýza soukromých dokumentů za účelem lepšího cílení reklamy, to jsou jen některé z kauz, které v poslední době podlomily důvěru uživatelů v internetové a cloudové služby. Nové podmínky Microsoftu chtějí tuto důvěru zase trochu vrátit.

A to i proto, že sám Microsoft má co napravovat. Zrovna na začátku června byl odsouzen jeden ze zaměstnanců Microsoftu, který poskytl údaje o nových Windows francouzskému blogerovi. Byl však odhalen jen proto, že firma prohlížela schránky blogera na Hotmailu (webmail poskytovaný Microsoftem). Microsoft přitom ještě nedávno upozorňoval v kampani Scroogled na špehovací praktiky Googlu. Aktuální změny v ujednáních s uživateli však tak trochu ukazují, že k určitému zkoumání e-mailů a dalších dat kvůli přesnějšímu nasazování reklamy docházelo i u Microsoftu.

"V rámci trvalého závazku k ochraně vašich osobních údajů jsme Smlouvu o poskytování služeb společnosti Microsoft aktualizovali o prohlášení, že vaše konverzace v e-mailu, chatu, videohovorech ani hlasových hovorech nepoužíváme k zobrazování cílené reklamy. K těmto účelům nepoužíváme ani vaše dokumenty, fotky nebo jiné osobní soubory," píše firma ve zveřejněném textu ke změnám.  

Tři oblasti změn

Firma zdůrazňuje, že hlavní úpravy řadí do tří hlavních proudů: Ochrana osobních údajů, Transparentnost a Jednoduchost. První proud se týká již zmíněných změn v omezení získávání údajů k cílení reklamy. Transparentnost pak firma konkrétně popisuje jako přesunutí zpřesněných pravidel chování do Smlouvy o poskytování služeb společnosti Microsoft a zdůraznění zodpovědnosti rodičů za chování dětí. A poslední jednoduchost v podání Microsoftu znamená, že prohlášení o zásadách ochrany osobních údajů je nově přizpůsobené na míru jednotlivým produktům pro snadnější hledání informací.

Všechny změny ve "Smlouvě o poskytování služeb společnosti Microsoft", kterou celou najdete na této adrese a v "Prohlášení o zásadách ochrany osobních údajů" pro účet Microsoft, Outlook.com, OneDrive a Zabezpečení rodiny platí od 31. července 2014. Komu nebudou vyhovovat, nezbývá mu, než přestat služby využívat.