Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Maďarské e-shopy letos očekávají růst obratu o 40 pct

aktualizováno 
Maďarské internetové obchody budou zřejmě na konci tohoto roku slavit. Očekávají totiž nárůst tržeb až o 40 procent. Přesto jde o malý zlomek celkového objemu nákupů.

Meziroční nárůst tržeb o 40 procent na zhruba deset miliard forintů (necelých 1,3 miliardy Kč) očekávají letos provozovatelé virtuálních internetových obchodů v Maďarsku. Vyplývá to z nedávno uskutečněného průzkumu, o kterém dnes informovala rozhlasová stanice Gazdasági Rádió. Jak ale uvedla stanice dále, i přes tento nárůst tvoří online nakupování pouze 1,5 tisíciny procenta celkového maloobchodního obratu v zemi. Odborníci se shodují, že tento poměr se může zvýšit jen v případě významnějšího nárůstu uživatelů internetových služeb, což však podle jejich mínění nebude možné bez pomoci státu, ale také soukromého sektoru.

Loňský obrat firem provozujících internetové online obchody dosáhl v Maďarsku 7,5 miliardy forintů (asi 951 milionů Kč), což výrazně předčilo očekávaných šest miliard forintů, řekl autor průzkumu Gábor Lemák z hospodářského výzkumného ústavu GKI. Přestože Maďarsko v této oblasti dosahuje růstu srovnatelného se zeměmi Evropské unie, v celkovém obratu, který se odvíjí zejména od počtu uživatelů internetových služeb, je spíše na konci žebříčku, dodal Lemák.

Podle Lemáka jsou z evropských zemí v oblasti online obchodování nejdále Němci, Francouzi a obyvatelé skandinávských zemí, kde už se provozovatelé těchto služeb nezaměřují ani tak na zvyšování počtu klientů, jako na jejich pohodlí a zjednodušení poskytovaných služeb.

Z výsledků průzkumu dále vyplynulo, že v Maďarsku mají možnost připojit se k internetu asi dva miliony lidí. Z toho však velkou část tvoří zejména studenti nebo lidé, kteří využívají internet při práci alespoň jednou měsíčně. Počet lidí, kteří v loňském roce alespoň jednou využili služeb online obchodů se přitom odhaduje jen na přibližně 100 až 120 tisíc.

Online nákup v Maďarsku přitom poskytuje 200 až 300 firem, nejvýznamnější obraty však realizuje jenom asi deset z nich. Podle zástupce společnosti Webservices Gábora Hernádiho největší obchody navštěvuje zejména v předvánočním období zhruba tisíc lidí denně. Nejčastěji nakupují potraviny, ale také průmyslové zboží. Průměrná cena nákupu se podle jeho slov pohybuje v rozmezí 10.000 až 15.000 forintů (asi 1260 až 1900 Kč).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

VPN v ohrožení
Apple stáhl z Číny aplikace s VPN. Putin podepsal jejich zákaz v Rusku

Blokování přístupu na necenzurovaný internet je v některých zemích stále populárnější. Kvůli požadavkům čínských úřadů tak Apple stahuje VPN aplikace. V Rusku...  celý článek

Hacker Marcus Hutchins (na snímku z 15. května 2017)
V USA zatkli hackera, který zastavil šíření viru WannaCry

Hacker, kterému se v květnu podařilo zastavit masové šíření vyděračského počítačového viru WannaCry, byl zatčen v USA. Mladý Brit Marcus Hutchins, vystupující...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.