Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Google umožní smazat odeslaný e-mail. Máte na to třicet sekund

  23:01aktualizováno  25. června 8:39
Google dal běžným zákazníkům své webmailové služby Gmail k užívání původně experimentální funkci. Ta pozdrží odeslání e-mailu až o třicet sekund, během nichž ještě máte šanci si rozmyslet, zda jej chcete opravdu odeslat.

Logo Google Mailu. | foto: Google

Už se to stalo asi každému. Rychle napíše e-mail, klikne na odeslat a vzápětí jej zamrazí. To, když si uvědomí, že e-mail nechtěl vlastně odeslat, nebo aspoň ne na všechny adresy, které v kolonce odesílatelé figurují.

Google nyní umožní takovou zprávu stornovat, respektive zjednodušuje aktivaci této služby. Ta již totiž zhruba šest let figuruje v takzvaném experimentálním režimu v rámci Google Labs, kde firma testuje některé nadstandardní funkce.

Aktivace funkce, která umožní až do třiceti sekund stornovat e-mail v Google Mailu.

Aktivace funkce, která umožní až do třiceti sekund stornovat e-mail v Google Mailu.

Celé to funguje tak, že webmail od Googlu čeká až třicet sekund po odeslání zprávy, než ji opravdu pošle do světa. Vy tak máte možnost tomu na poslední chvíli zamezit. Pokud ale dojde k zavření okna, e-mail se odešle, nemůže tedy „zůstat viset“ déle než výše zmíněnou půlminutu.

Aktivovat si tuto funkci může každý uživatel v menu Nastavení. Tam najde položku „Undo Send (Vrátit zpět odeslání:)“ a v ní nastaví pozdržení odeslání mezi 5 a 30 sekundami. Podobnou funkci nabízí i nová služba Inbox, alternativní klient pro gmailový účet přímo od Google.

Skvělá funkce, ale je nebezpečné si na ni zvyknout

Zkušenosti dlouholetého uživatele Gmailu

Pozvánku na Gmail jsem obdržel celkem pozdě - až v září 2005, tedy rok po spuštění služby. To byla první věc, která se Googlu velmi povedla - postupným uvolňováním služby na pozvánky zajistil Gmailu od začátku jakýsi elitní status a navíc umožnil postupně škálovat (zákulisí dobře popsal Time).

Minimálně od roku 2009 nabízel Google v laboratořích Gmailu funkci „Undo Send“. Oproti ostatním tehdejším laboratorním funkcím (“hrajte hru v Gmailu“ nebo „gesta myší“) byla pro mne funkce odloženého odeslání okamžitě velmi užitečná. Pamatuji si, že několikrát spolužáci nebo kolegové nechápali, proč ještě čtu ten e-mail, když jsem právě klikl na „Send“, a pak se pídili, kde by takovýto stroj času mohli nastavit i u sebe.

Nesčetněkrát mi služba zachránila, no, když ne krk, tak aspoň čest. Problém ale nastává ve chvíli, kdy si na službu zvyknete tak, že pro vás tlačítko „Odeslat“ ztratí svou definitivu. Ostatní služby totiž podobnou funkci pro dodatečné zrušení obvykle nemají. A pak může dojít k pěkným trapasům. Předpokládáte, že stisknete odeslat a máte půl minuty na kontrolu, ale ejhle, to není Gmail, a zpráva je odeslána. (pka)

Konec opilých e-mailů

Firma podobně chránila i uživatele, kteří by chtěli napsat e-mail v podroušeném stavu. V říjnu 2008 představila experimentální funkci, která měla zamezit neuváženému odesílání e-mailů.  

Gmail Googles

Gmail Googles

Mail Goggles, jaké je její jméno, uživateli dala několik matematických příkladů typu „69 minus 38“, aby uznala, zda je střízlivý a umožnila mu e-mail odeslat (více o službě čtete zde).

Google spustil servis Gmail před 11 lety a nyní jde podle ČTK o jeden z nejvyužívanějších e-mailových servisů světa. Google minulý měsíc uvedl, že má služba Gmail více než 900 milionů účtů. Na Androidu byla aplikace Gmail první, která dosáhla miliardy instalací.

Autoři: ,


Témata: Gmail, Google, Motorola




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.