Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Palačinkomat i automatický barman. Věci, které možná budete chtít doma

aktualizováno 
Předminulý týden v Římě proběhl veletrh nadšenců do technologie zvaný Maker Faire. Ačkoli nechyběly ani velké firmy, většinu vystavených přístrojů vyrobili právě oni. Přinášíme malý výběr z toho praktického, méně praktického i šíleného, co bylo k vidění.

Na veletrhu Maker Faire Rome 2015 své výtvory vystavují především nadšenci a kutilové, kteří sami vytvářejí nejrůznější přístroje či robůtky. Velká část vystavujících byli Italové, ale své výrobky přijeli vystavit kutilové z celé Evropy, a prostory univerzity, kde se celá akce konala, byly chvílemi naplněny opravdu velkými davy lidí. K prohlédnutí byla řada sekcí, od „jídelní“ až po drony nebo robotiku. I škála vystavených produktů se tedy lišila, některé byly „ujetosti“, jiné se zase tvářily seriózně a snažily i vydělat.

1.Bare Conductive

Začněme tím praktičtějším. Společnost Bare Conductive předvedla kromě teplovodivé barvy i desku Touch Board osazenou čipem Arduino, která ji může doplňovat. Efektní byla ukázka s nakreslenými klávesami, které vám do připojených sluchátek pouštěly tón, když jste se jich dotkli. Dále s její pomocí fungoval třeba detektor vzdálenosti, který rozsvěcel připojené diody s tím, jak jste k němu přibližovali ruku.

Elektrovodivá barva společnosti Bare Conductive vám umožní „kreslit“ funkční elektrické obvody. Vodivou se stává ihned po zaschnutí.

Elektrovodivá barva společnosti Bare Conductive vám umožní „kreslit“ funkční elektrické obvody. Vodivou se stává ihned po zaschnutí.

V kombinaci s deskou Touch Board od stejné firmy si můžete nakreslit třeba funkční klávesy a poslouchat výstup z nich v připojených sluchátkách. Zvuky musíte nahrát ve formátu MP3 na SD kartu.

V kombinaci s deskou Touch Board od stejné firmy si můžete nakreslit třeba funkční klávesy a poslouchat výstup z nich v připojených sluchátkách. Zvuky musíte nahrát ve formátu MP3 na SD kartu.

Kromě barvy můžete pro spuštění zvuku použít i jakýkoliv objekt, který je vodivý. Třeba i tohoto robůtka - nebo kus ovoce.

Kromě barvy můžete pro spuštění zvuku použít i jakýkoliv objekt, který je vodivý. Třeba i tohoto robůtka - nebo kus ovoce.

2.Bezdrátová nabíjecí stanice

Zajímavý nápad jak vyřešit jeden z největších problémů naší doby - věčně vybitý telefon. Tuto stanici by její autor brzy rád viděl na náměstích, u veřejných budov a na dalších místech.

Jedním z praktičtěji zaměřených výtvorů na MFR 2015 byla tato stanice pro bezdrátové dobíjení telefonů, určená pro veřejné prostory. Pokud váš telefon tuto technologii podporuje, stačí jej položit na desku.

Jedním z praktičtěji zaměřených výtvorů na MFR 2015 byla tato stanice pro bezdrátové dobíjení telefonů, určená pro veřejné prostory. Pokud váš telefon tuto technologii podporuje, stačí jej položit na desku.

Jelikož bezdrátové nabíjení stále není úplně rozšířené, nabízí stanice i USB porty.

Jelikož bezdrátové nabíjení stále není úplně rozšířené, nabízí stanice i USB porty.

Elektřinu stanice získává prostřednictvím solárních panelů, za předpokladu dobrého počasí se tedy jedná i o velmi „zelené“ řešení.

Elektřinu stanice získává prostřednictvím solárních panelů, za předpokladu dobrého počasí se tedy jedná i o velmi „zelené“ řešení.

Takhle vypadá její využití v praxi. Jak vidno, nepůsobí v běžném prosředí nijak rušivě.

Takhle vypadá její využití v praxi. Jak vidno, nepůsobí v běžném prosředí nijak rušivě.

3.Cube Solver

Již mnohem méně praktický, ale o to efektnější je vysoce specializovaný výtvor komunity vývojářů Element14. Umí jen jediné: vyřešit Rubikovu kostku. Nejdéle mu trvá zkoumání jednotlivých políček, při samotném řešení už je celkem rychlík. U stánku bylo k vidění i autíčko, které sledovalo vámi vybranou barvu. Stačilo by tedy mít třeba jasně žluté tričko a po nastavení by vás dokázalo sledovat. Bohužel nepřežilo dopravu z minulé výstavy a nebylo pojízdné.

Anglická vývojářská komunita Element14 předvedla efektní zařízení, které dokáže vyřešit Rubikovu kostku. Postaveno je z kolekce LEGO Mindstorms.

Anglická vývojářská komunita Element14 předvedla efektní zařízení, které dokáže vyřešit Rubikovu kostku. Postaveno je z kolekce LEGO Mindstorms.

Cube Solver nejprve prozkoumá všechna jednotlivá políčka, vypočítá kolik pohybů bude potřeba  a pak se už pustí do samotného řešení - to už stihne do dvou minut.

Cube Solver nejprve prozkoumá všechna jednotlivá políčka, vypočítá kolik pohybů bude potřeba a pak se už pustí do samotného řešení - to už stihne do dvou minut.

4.Automatický barman

Už asi do kategorie zábavných podivností můžeme zařadit dost šíleně vypadající zařízení, které vám na požádání připraví koktejl. Ale budete se muset obrnit trpělivostí, protože rychlost míchání zatím nebyla na pořadu dne.

Stroje vám už mohou namíchat i koktejl. Stačí jen vybrat nápoj na tabletu a automatický barman se pustí do práce. Těm skutečným by měl tak podle tvůrců ušetřit práci a čas.

Stroje vám už mohou namíchat i koktejl. Stačí jen vybrat nápoj na tabletu a automatický barman se pustí do práce. Těm skutečným by měl tak podle tvůrců ušetřit práci a čas.

Alkohol postupně teče do kelímku viditelného dole. Vše ale trvá zatím tak dlouho, že byste nejspíše mezi koktejly vystřízlivěli.

Alkohol postupně teče do kelímku viditelného dole. Vše ale trvá zatím tak dlouho, že byste nejspíše mezi koktejly vystřízlivěli.

5.Palačinkomat

Nejlepší, nebo nejhorší vynález vůbec? Dost možná oboje. Za malý obnos vám z připraveného těsta udělá palačinku, přidá nutelu a hezky zaroluje. Co víc chtít?

Amalettomat je zábavné zařízení, které vám samo připraví palačinku s Nutellou.

Amalettomat je zábavné zařízení, které vám samo připraví palačinku s Nutellou.

Za jednu palačinka po vás přístroj chce dvě Eura. Pokud byste tedy měli velký hlad, vyjde vás docela draho.

Za jednu palačinka po vás přístroj chce dvě Eura. Pokud byste tedy měli velký hlad, vyjde vás docela draho.

6.Umělá ruka

A nakonec zase jedna věc, která by mohla být opravdu užitečná. Na Maker Faire byla totiž i výstava projektů univerzit a jedna z nich zde představovala ruku Lifehand 2 a její verzi pro využití v robotice. Lidem, kteří o ruku přišli, je nutné implantovat do paže elektrody a pak mohou připojenou rukou hýbat jako tou běžnou, tedy samozřejmě zdaleka ne tak obratně. Lidé z projektu Lifehand pracují i na vyřešení jednoho z problémů protetických končetin, což je absence hmatu. V současné verzi už je člověk schopen poslepu říct, zda předmět v jeho ruce je měkký, středně tvrdý, nebo tvrdý.

K vystavení byly i projekty univerzit. Například prostetická ruka Lifehand z dílny Universita Campus Bio-medica, která dokáže uživateli zprostředkovat i základní hmatové informace - zda je objekt, který drží měkký nebo tvrdý.

K vystavení byly i projekty univerzit. Například prostetická ruka Lifehand z dílny Universita Campus Bio-medica, která dokáže uživateli zprostředkovat i základní hmatové informace - zda je objekt, který drží měkký nebo tvrdý.

Ve vývoji je i verze Lifehand pro roboty, mnohem těžší a z jiných materiálů, než ta „lidská“.

Ve vývoji je i verze Lifehand pro roboty, mnohem těžší a z jiných materiálů, než ta „lidská“.

Pro používání je nutná implantace elektrod přímo do paže. V tom se prý teď nachází jedna z větších potíží projektu, které je potřeba vyřešit - tyto totiž v těle vydrží pouze měsíc, pak je třeba je vyjmout. Výzkumníci tedy hledají dlouhodobější řešení.

Pro používání je nutná implantace elektrod přímo do paže. V tom se prý teď nachází jedna z větších potíží projektu, které je potřeba vyřešit - tyto totiž v těle vydrží pouze měsíc, pak je třeba je vyjmout. Výzkumníci tedy hledají dlouhodobější řešení.



Témata: Intel




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.