Andyho Larka štve podle serveru Apple Insider úspěch Apple nejenom v soukromé, ale nyní už i ve firemní oblasti. Tablet iPad je podle něj vhodný tak maximálně na pobavení na "pustém ostrově", ale nikoliv pro rozmanité prostředí ve firmách, kde jsou složitě propojené různé platformy.
Mimo jiné mu prý chybí možnost kvalitní správy software a hardware, možnost integrace a propojení s dalšími firemními zařízeními.
Podobný názor na věc má i Microsoft. Ten rozeslal firmám prezentaci, ve které vysvětluje, proč iOS není dobrým firemním řešením a že bez internetu je prý na nic. Argumentuje jeho malou bezpečností, špatnými možnostmi správy a podpory firemních programů a podobně. iPad je podle Microsoftu vhodnější na zábavu, brouzdání a získávání informací, než na tvorbu čehokoliv.
V obou případech však trh zatím dává za pravdu Apple. I proto, že konkurence chystá hlavní ofenzívu až na polovinu tohoto roku.