Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Mezi diváky v kině budou pobíhat hlídači s brýlemi pro noční vidění

aktualizováno 
Filmová studia jsou nespokojena se zabezpečením filmů ještě před jejich premiérou. Tomu, aby se novinky objevovaly na internetu i několik týdnů před uvedením v kině, by měly zabránit bezpečnostní agentury. Mají hlídat diváky, aby film nenatáčeli.

Nahrávacím společnostem se nelíbí, že se stále častěji jejich filmy objeví ke stažení na internetu ještě před premiérou nebo těsně po ní. A snaží se proti tomu bojovat, jak se dá.

Studio Disney Pictures pouští se svým novým filmem do kin na předpremiéru svého filmu Finding Nemo také pracovníky bezpečnostní agentury. Ti budou prohledávat návštěvníky, zda si s sebou nepřinesli kameru, kterou by film natočili. První nelegální kopie filmů na internetu jsou pořízeny právě tímto způsobem, a ač bývá jejich kvalita většinou nevalná, zájem o ně je obrovský.

Před vstupem do kinosálu jsou všichni návštěvníci upozorněni na to, že pokud u nich bude nalezeno zařízení sloužící k pořízení obrazu, bude jim bez náhrady zabaveno.
Kromě vstupní prohlídky spočívající v projití detektorem budou pracovníci agentury návštěvníky sledovat i při představení. V několikaminutových intervalech budou prováděny namátkové kontroly. Agenti vybaveni brýlemi pro noční vidění budou zjišťovat, zda někdo nepořizuje záznam filmu.

Disney není první společností, která podobná opatření zavádí. Před nedávnem se do podobných restrikcí pustila studia Warner Brothers a 20th Century Fox, informovala BBC. 

Podle Riche Taylora, mluvčího Motion Picture Association of America (MPAA) - organizace zastupující velká hollywoodská studia -, přichází filmový průmysl ročně o tři až čtyři miliardy amerických dolarů. A to navzdory protipirátským opatřením.

Velká očekávání vkládala hollywoodská studia například do revoluční technologie společnosti Cinea. Ta před několika měsíci oznámila, že vyvinula ochranu spočívající ve vysílání kódovaného obrazu. Zabezpečení proti pirátům mělo být sice obyčejným okem nepostřehnutelné, ovšem na videu by byl film nepozorovatelný. Podle všeho se ovšem technologie neprosadila. Nejnovější kinohity jako Harry Potter, Matrix Reloaded či Pán Prstenů byly na internetu ke stažení i několik týdnů před oficiální premiérou.

Nyní filmová studia raději sázejí na mnohem prostší ochranu. Pokud budou "noční hlídači" svoji práci vykonávat pořádně, lze očekávat, že podíl pirátských kopií objevujících se na warezu ještě před premiérou bude značně menší než doposud. Je však téměř jisté, že bezpečnostní služby neochrání všechna kina, a pokud se film neobjeví ještě před premiérou, na internet se dostane nejpozději několik hodin po prvním uvedení veřejnosti.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Upozornil MHD na ostudnou chybu. Maďarská policie ho zatkla jako „hackera“

Maďarský provozovatel hromadné dopravy v Budapešti zavedl nový systém pro placení lístků on-line. Narychlo spuštěné stránky však obsahovaly řadu zásadních...  celý článek

Sídlo společnosti Google v Mountain View v Kalifornii (ilustrační snímek)
Google propustil programátora kvůli traktátu proti podpoře žen v IT

Programátor James Damore kritizoval ve svém dokumentu politickou korektnost a „levicové zkreslení“ společnosti Google. Vystoupil především proti tomu, aby se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.