Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Microsoft bojuje o zeměkouli – Virtual Earth 3D konkuruje Googlu

  10:49aktualizováno  10:49
Na svém vyhledávači Live.com spustil Microsoft vylepšení on-line map – vybraná americká města si můžete zobrazit ve třírozměrném pohledu. Snaží se tak konkurovat oblíbené aplikaci Google Earth, která nabízí podobné funkce.
Mapy jsou dalším bitevním polem vyhledávacích služeb

Mapy jsou dalším bitevním polem vyhledávacích služeb | foto: Profimedia.cz

Microsoft už v roce 2005 nabídl netradiční satelitní snímky z úhlu 45 stupňů (připomínají náhled, na který jsou zvyklí hráči real-time strategií). Nabídka map Microsoftu i Googlu se jinak liší spíše v drobnostech. Google na podzim roku 2005 triumfoval svým Google Earth, který si velmi rychle získal popularitu a vedl i k novému typu „investigativního blogování“ - lidé se předbíhali, kdo najde na satelitních snímcích zajímavější a podivnější místa.

Microsoft se snaží zaujmout novinkou zveřeněnou v pondělí (7. listopadu) – patnáct amerických měst je možné „prolétávat“ v trojrozměrném zobrazení přímo z prohlížeče (je nutné doinstalovat aplikaci Microsoft Virtual Earth 3D). Microsoft si tak zajistil pozornost médií a jistě doufá, že přitáhne na svoje mapy více lidí. Doposud patří v USA mezi nejoblíbenější služby Mapquest, Google Maps, nebo Yahoo! Maps.

Přesně cílené reklamy

Vyhledávače se mají svůj důvod usilovat v oblasti intertetových map o přízeň zákazníků. Nabízí jim to totiž možnost velmi precizně cílit reklamy. A reklamy, jak víme, tvoří více než významnou část příjmů vyhledávacích společností. Integrace map do reklamy je zjevná zejména při hledání restaurací nebo obchodů, kdy i v globálním internetovém světě stále ještě záleží na tom, kde fyzicky skutečně jste.

Microsoft ptý plánuje jít ještě dále. Podle ředitele Live Local Search by se jedná například o virtuální billboardy, jejichž plochu zobrazovanou ve virtuálním městě, by mohl zákazníkům nabidnout k pronájmu. Diskuze o virtuálních billboardech se vede již v souvislosti s virtuální hrou Second Life. Blíží se tak doba, kdy bude moci reklamní společnost přesně změřit, kolik lidí si který billboard přečetlo, a možná i zjistit jejich demografické údaje. Třeba na billboardy půjde i kliknout...

Poznámka: mnohé z novějších služeb Microsoft Live Local Search jsou dostupné pouze pro USA. Více o nabízených novinkách a ukázky najdete např. v tomto anglickém článku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo bitcoinu
Bitcoin se rozdělí na dvě měny. Může to snížit cenu původního bitcoinu

Vedle klasického bitcoinu vzniká nová virtuální měna bitcoin cash. Uživatelé si budou moci vybrat, kterou budou používat.   celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.