Yammer - privátní sociální síť pro firmy

Yammer - privátní sociální síť pro firmy

Microsoft dá miliardu dolarů za Yammer, Facebook pro firmy

  • 4
Sociální síť pro firemní prostředí Yammer už nyní funguje ve spojení s řadou nástrojů od Microsoftu. Microsoft by akvizicí získal nad touto integrací získal kontrolu, a mohl by se lépe pustit do sociálních sítí zaměřených na korporátní klientelu.

Microsoft zaplatí za Yammer údajně 1,2 miliardy dolarů, tedy přibližně 24 miliard korun. Informaci s odkazem na zdroje blízké vyjednávání přinesl The Wall Street Journal. Yammer podle serveru souhlasil s nabízenými podmínkami. Další informace zatím nejsou dostupné.

Společnost Yammer, provozující stejnojmennou sociální síť od roku 2008, nabízí firmám využít možností sociálních sítí pro vnitrofiremní účely. Výhodou je vysoká míra spolupráce ve "známém" prostředí. Jinými slovy: Yammer je místy téměř k nerozeznání od Facebooku, nejpopulárnější sociální sítě na světe.

Yammer ale zaručuje naprostou bezpečnost: nemůže se stát, že by například tímto prostřednictvím unikla důležitá firemní data k nepověřeným osobám.

Yammer + Microsoft = staré spojení, nové možnosti

Vzhledem k portfoliu služeb, které obě firmy nabízejí, nejde o zcela neočekávaný krok. Microsoftu zatím chybí plně funkční sociální síť, Yammer už přitom s mnohými produkty Microsoftu spolupracuje. Yammer umožňuje sdílení dokumentů Office, chatování, sdílení informací ve skupinách a řadu dalších funkcí, na které jsou uživatelé zvyklí z Facebooku.

Yammer nabízí, podobně jako ostatní sociální sítě, osobní profil, možnost kontaktu s ostatními kolegy prostřednictvím komentářů nebo chatu, sdílení aktualit. Na rozdíl od většiny sociálních sítí je ale bezpečně uzavřen tak, aby vnitrofiremní obsah zůstal uvnitř dané firmy.

Microsoft už nyní nabízí několik podobných služeb, například Microsoft Lync nebo Microsoft SharePoint. Yammer by ale mohl přinést integrující rámec nejen do těchto služeb, ale i například do kooperačních funkcí v rámci kancelářského balíku Microsoft Office a jeho on-line verze Office 365.

Otázkou zůstává, jakým způsobem Microsoft koupenou službu využije: zda ji jako v případě Skype ponechá jako samostatný produkt, nebo zda ji radikálně zařadí do současných aplikací, či dokonce rozebere a znovu složí po svém.