Microsoft musel stáhnout reklamu na svůj (ne)bezpečný software

  • 35
Náš software je tak bezpečný, že hackeři budou již brzy vyhynulým druhem, hlásala ve své reklamní kampani společnost. Byla však nařknuta z děravosti a chybovosti programů, a protože nedokázala tato tvrzení vyvrátit, musela reklamu stáhnout.

Náš software je tak bezpečný, že hackeři budou již brzy vyhynulým druhem, hlásal Microsoft ve své jihoafrické reklamní kampani. A netrvalo dlouho, co musela společnost reklamu stáhnout. Byla totiž označena za klamavou. Software Microsoftu prý není zdaleka tak bezpečný, jak bylo proklamováno, informoval magazín ITWeb.

Proti kampani se sloganem "Ne každý profituje z našeho bezpečného softwaru" se totiž postavil tamní novinář Richard Clarke, když podal na spot Microsoftu stížnost. Podle Clarkeho se software Microsoftu hemží chybami a bezpečnostními dírami.

Microsoft musel stáhnout reklamu na svůj (ne)bezpečný software

Společnost měla samozřejmě jiný názor a byla vyzvána, aby tvrzení týkající se bezpečnosti doložila. Bezpečnost produktů měl posoudit nezávislý expert. Jihoafrická pobočka Microsoftu se však prokázala pouze nepodloženými dokumenty a stížnost Clarkeho následně uznal jako oprávněnou dozorčí úřad pro reklamu (ASA). Bezpečnost softwaru Microsoftu není vlastností, kterou by se mohla společnost chlubit, sdělila ASA a nařídila spot, který byl označen za klamavou reklamu, stáhnout.

V kampani, která běžela mimo jiné také v časopise Time či Business Report, vystupovala tři zvířata - mamut, pták dodo (blboun nejapný) a šavlozubý tygr. Všechni tito tvorové patří již mezi vyhynulé. Reklamu doplnilo také čtvrté "zvířátko", které by mělo podle Microsoftu brzy vyhynout - hacker.