Microsoft oznámil varianty a ceny Office 2007

  • 4
Softwarový gigant ohlásil detaily nové verze své oblíbené kancelářské sady. Potvrdil název Microsoft Office 2007 a udělal jasno v tom, v jakých verzích se bude prodávat – bude jich celkem sedm.

Původně měl programový balík pracovní název Microsoft Office 12, ale i Technet předvídal, že nakonec se ve jménu objeví rok 2007, ačkoli vydání bylo stanoveno již na druhou polovinu roku 2006. O něco dříve, už na jaře, by měla být k dispozici druhá oficiální betaverze programu. Ta první se objeviila v listopadu loňského roku. O nových funkcích, které v ní byly obsažené, vás Technet informoval ZDE.

Podle prohlášení Microsoftu bude Microsoft Office 2007 k dispozici celkem v sedmi variantách. Nejjednodušší z nich bude edice Home and Student, která nahradí dosavadní verzi Student and Teacher. Bude obsahovat základní programy Word, Excel a PowerPoint, ale neobjeví se v ní e-mailový klient Outlook. Místo něho bude v sadě program OneNote, určený k zaznamenávání textových i hlasových poznámek. Cena byla stanovena na 149 dolarů (přibližně 3500 korun). Za ty si bude uživatel moci nainstalovat Office až na tři počítače, ale bez možnosti upgradu na budoucí verze.

Verze Standard a Professional kopírují stejně pojmenované varianty současných Office 2003 a budou se prodávat za 399 (9500 korun), respektive 499 dolarů (12 000 korun). Stadardní verze je obdobou edice Home and Student, ale s možností uprgadovat na vyšší verze, varianta Professional obsahuje navíc marketingový a designový nástroj Publisher.

Za základní nabídku pro podnikové použití považuje Microsoft verzi Office Professional Plus. Ta obsahuje Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Publisher, databázový program Access a také Microsoft Communicator – nový program pro vnitropodnikovou komunikaci, jakési firemní ICQ.

Ke všem těmto součástem přidá další verze, Office Enterprise 2007, ještě poznámkový program OneNote a  nástroj pro on-line spolupráci Office Groove.

Obě tyto firemní verze nemají žádnou pevně stanovenou cenu, protože se prodávají jako licence a jejich ceny jsou stanovovány individuálně podle podniku, který se chce softwarem od Microsoftu vybavit.

Aby toho nebylo málo, nabídku doplňují ještě verze Office Small Business (s účetnictvím) a Office Basic (obdoba verze Standard, ale předinstalovaná v počítači).

Vedle základních programů nabízí Microsoft i novou serverovou službu ke sdílení dokumentů SharePoint, a jakousi jeho odlehčenou verzi Forms Server, která slouží jako prostředek k předávání formulářů.