Microsoft spustil sociální síť So.cl
O službě se mluví již dlouho, ale až nyní si ji může vyzkoušet úplně každý i bez pozvánky. K přihlášení je nutný účet na Facebooku nebo nově Windows Live ID. So.cl je podle Microsoftu stále v experimentálním provozu. Služba chce zaujmout především ty uživatele, kteří využívají internet ke vzdělávání a nikoliv jen k pouhému plkání.
So.cl využívá takzvaného sociálního hledání a kombinuje v sobě nápady z několika různých sociálních sítí. Zjednodušeně řečeno: to, co hledáte vy, vidí ostatní uživatelé. Vám pak nabízí způsoby a tedy i výsledky hledání jiných uživatelů, kteří se zajímali o stejné téma jako vy.
Vyhledané výsledky (zejména fotografie) můžete jedním kliknutím jednoduše rovnou vložit do statusu. Na podobném principu funguje Pinterest. Statusy lze zpětně editovat i mazat a je také možné u každé přímo určit, zda má být veřejný, či soukromý. Na So.cl si můžete vybrat z několika přednastavených okruhů témat, která chcete sledovat. Pod záložkou Explore najdete vědu, inovace, architekturu, ale i filmy, sport a umění.
Zásadní nevýhodou pro tuzemského uživatele je fakt, že So.cl využívá jako vyhledávač Bing. Ten přitom není pro Česko uzpůsoben a výsledky hledání často nejsou příliš relevantní.
Podrobný popis služby pro vás připravujeme.
Amazon se rovnou vrhne na pole 10" tabletů
Nejnovější spekulace o novém tabletu od Amazonu se zmiňují o opuštění konceptu 8,9palcového zařízení a příklonu k 10,1" modelu. Nyní, když 7" tablet Amazon Kindle Fire vládne v androidí oblasti, chystá se zaútočit na pozice iPadu.
KVIK - Rychlé zprávyQuick - Kvik - Rychle Novotvar KVIK jsme odvodili z anglického quick (rychle). Můžete si za ním také představit tweet (zpráva na sociální síti Twitter). Slůvkem KVIK označujeme články složené z rychlých krátkých aktuálních zpráv. |
Podle serveru Digitimes se letos prodá mezi 30–40 miliony tabletů Fire. Zda se podaří Amazonu stejný úspěch i s větším modelem, nemusí být jisté, sedmipalcový tablet se totiž mnohem víc hodí na cesty, kde je Fire nejvíce využíván.
Facebook shání specialistu na politickou reklamu
Letošní prezidentská kampaň v USA bude rekordně internetová. I když se o Barackovi Obamovi říká, že dokázal skvěle využít sociální sítě už v minulých volbách, podle dosavadního trendu se zadá, že letos demokratický kandidát vydá za on-line reklamy 35 milionů dolarů místo 16 v roce 2008. Podobně významný nárůst bude patrně i u republikánů. Není divu, Facebook má v USA 160 milionů uživatelů, tedy stejně, kolik je voličů.
Facebook chce peníze kandidátů pro sebe. Podle inzerátu na svých stránkách (více zde) společnost hledá obchodníka, který se bude starat výhradně o politické zákazníky. Celosvětový objem tržeb Facebooku za reklamy byl loni tři miliardy dolarů, a tak miliony od politiků jeho účetní bilanci razantně nezmění.