Mimozemšťané jsou nebezpeční. Nevolal bych jim, varuje astrofyzik Hawking

aktualizováno
Téměř jistě existují. Pokud se tady objeví, může lidstvo dopadnout stejně jako původní obyvatelé Ameriky po příjezdu Kryštofa Kolumba. Slavný vědec Stephen Hawking varuje před pokusy kontaktovat mimozemské civilizace v novém dokumentárním seriálu televizní stanice The Discovery Channel.

Existují. Ale raději jim nevolejme. | foto: Igor Zajíček

Britský matematik a vesmírný badatel Stephen Hawking věří, že ve vesmíru existuje další život. Možná i inteligentní. Takoví mimozemšťané prý ale budou s největší pravděpodobností velmi nebezpeční a snažit se s nimi navázat kontakt může být pro lidstvo velmi riskantní.

Podle Hawkinga by příchod mimozemšťanů mohl být pro lidstvo stejně osudný, jako bylo pro původní obyvatele amerického kontinentu připlutí Kryštofa Kolumba a evropských osadníků.

Slavný astrofyzik si vetřelce mimo jiné představuje jako vesmírné "nomády", kteří vyčerpali všechny nerostné suroviny na své domovské planetě a cestují vesmírem ve snaze ovládnout a kolonizovat jakékoli planety v dosahu.

Stephen Hawking

Slavný autor "Teorie všeho"

Vědec se připravuje na let do vesmíru

Stephen William Hawking (narozen 8. ledna 1942 v Oxfordu) je britský teoretický fyzik, jeden z nejznámějších vědců vůbec. Významně přispěl zejména k různým oborům kosmologie a kvantové gravitace a od roku 1979 je nositelem titulu Lukasiánský profesor matematiky University of Cambridge.

zdroj: Wikipedia.cz

"Mému matematickému mozku se již na základě dostupných číselných údajů zdají úvahy o mimozemském životě naprosto logické. Skutečnou otázkou ale zůstává, jak budou ve skutečnosti vetřelci vypadat," uvedl Hawking, který tři roky pomáhal vytvářet pořad pro Discovery Channel.

Seriál nese název Into The Universe with Stephen Hawking (Do vesmíru se Stephanem Hawkingem). Na ukázky se můžete podívat přímo na webu televizní stanice Discovery.

Mimozemský život prý bude mít nejčastěji formu mikrobů a menších organismů, na některých vizualizacích nového pořadu se ale podle internetových stránek deníku Daily Mail objevují různá fosforeskující stvoření nebo žlutě zbarvení létající predátoři, kteří se živí dvounohými býložravci.

Do vesmíru s novým Stephenem HawkingemDo vesmíru s novým Stephenem Hawkingem

Snímky z nového seriálu Do vesmíru se Stephanem Hawkingem, který vysílá Discovery Channel.

Právě na těchto čistě spekulativních scénách chtějí autoři a Hawking podle deníku Times Online demonstrovat, že, kontakt s mimozemskými civilizacemi by mohl mít pro lidstvo devastující následky.

Podle Hawkinga se vesmír skládá ze 100 miliard galaxií, každá z nich má stovky milionů hvězd. V tak velkém prostoru je prý nepravděpodobné, že by Země byla jedinou planetou, kde je život.

Co se stAne, až přistanou mimozemšťané

Vyprázdní si záchod a začne válka

Zeptali jsme se novináře, spisovatele, scifisty, psychologa, astronoma, ředitele hvězdárny a prezidentova tajemníka, jak si oni představují ono osudové setkání civilizací.

Souhrnný článek zde.