Miniaturní rybičky z 3D tiskárny by mohly bojovat s nemocemi v krvi

13:21aktualizováno  13:21

Malí „robůtci“ vytištění na 3D tiskárně o rozměrech 120 mikronů (0,00012 m) na délku a 30 mikronů na šířku. | foto: San Diego Jacobs School of Engineering

Vědci z Jacobs School of Engineering v kalifornském San Diegu představili způsob 3D tisku, který jim umožňuje vyrábět po stovkách maličké roboty. Tisk probíhá pomocí přesně směřovaného UV záření, které ozařováním zpevňuje materiál citlivý na světlo. Pomocí této metody chtějí vědci otestovat různé návrhy mikrorobotů a dalších nanočástic. „Časem bychom tímto způsobem chtěli vyrobit třeba i chirurgické mikroroboty, kteří by mohli operovat přímo v krevním řečišti pacienta,“ doufá Jinxing Li, spoluautor studie publikované ve vědeckém magazínu Advanced Materials.

Zatím se jedná pouze o „proof-of-concept“, tedy ověření možností této výrobní technologie. Robůtci tedy zatím nejsou funkční, pouze naznačují, kam by se obor mohl ubírat.

Free Wi-Fi je vždy vítanou značkou.
Nepřečetli si podmínky bezplatné wi-fi, teď mají drhnout veřejné záchody

Potvrdit bez čtení souhlas s podmínkami služby se může snadno vymstít. Své o tom ví 22 tisíc lidí, kteří využili nabídku bezplatné wi-fi sítě. Nad absurdními...  celý článek

Síťová neutralita je stále v ohrožení.
Internet, jak jej známe, může skončit, varoval tvůrce webu

Stovky firem tento týden protestují kvůli omezení internetu a zpomalují své služby. Středa 12. července byla vyhlášena dnem protestu za zachování síťové...  celý článek

Microsoft dává uživatelům vědět, že na Malování nezanevřel.
Malování ve Windows nakonec zůstane, ale jen jako aplikace ke stažení