Projekt Slovenské strely vedl šéfkonstruktér Hans Ledwinka. Na snímku pořízeném roku 1967 v Mnichově vidíte i Tatru 87, nejlepší československý aerodynamický automobil předválečné konstrukce.
Technické muzeum Tatra
Josef Sousedík a motorový vůz M 290.0 Slovenská strela
archiv autora
Motorový vůz M 290.0 Slovenská strela
public domain
Motorový vůz Slovenská strela. Reklamní plakát z roku 1936, kdy zdolával trať mezi Prahou a Bratislavou za 4 hodiny 51 minut. O dva roky později to byly pouze 4 hodiny a 18 minut.
archiv autora
Motorový vůz Slovenská strela
Technické muzeum Tatra
Na motorizaci osobní dopravy ČSD na lokálních tratích se podílel i podnik Tatra. Například motorových vozů řady M 120.3, kterým se přezdívalo Malý věžák, bylo vyrobeno v letech 1928 až 1930 27 kusů.