Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Ponorky a kraksny na našich kolejích jezdí již od roku 1949

aktualizováno 
Kraksna, ponorka nebo žhavé trubky, takovými přezdívkami byl častován motorový vůz řady M 262.0. Vozy nasazovaly naše státní dráhy do pravidelné služby již od roku 1949 a dnes, 65 let od uvedení do provozu, jsou ještě v rámci zvláštních příležitostí stále relativně hojně používány.

Motorový vůz řady M262.0 byl určen pro přepravu cestujících na hlavních tratích a byl zkonstruován v rámci obnovy poválečného vozového parku Československých státních drah, který se tou dobou nacházel v neutěšené situaci jak z hlediska typové roztříštěnosti, tak špatným technickým stavem. Vůz M262.0 byl větším (i když o krapet mladším) bratříčkem notoricky známého hurvajze, který dostal do vínku stejný úkol, ale na tratích lokálních. O velkých ponorkách se dozvíte více ve fotogalerii a o malých hurvínkách si můžete přečíst zde.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.