MSN: impérium útočí!

O tom, že se společnost Microsoft snaží na trhu informačních technologií prosadit ve všech možných segmentech, nemůže být pochyb. Tentokrát si tato firma vzala na mušku svého rivala v oblasti on-line služeb – společnost America On-Line (AOL)…

O tom, že se společnost Microsoft snaží na trhu informačních technologií prosadit ve všech možných segmentech, nemůže být pochyb. Tentokrát si tato firma vzala na mušku svého rivala v oblasti on-line služeb – společnost America On-Line (AOL)…

Když si manažeři společnosti Microsoft něco vezmou do hlavy, tak jdou tvrdě za svým cílem. A to ať to stojí, co to stojí! V současnosti je jedním z cílů přetáhnout společnosti AOL co nejvíce platících zákazníků, s čímž souvisí i právě startující marketingová kampaň. Ostatně, není to poprvé, co Microsoft se společností AOL soupeří o podíl na trhu – k podobné akci došlo již minulý rok, když společnost msnMicrosoft investovala do reklamní kampaně přibližně 50 milionů dolarů. Současná kampaň již nebude tak bombastická a ve skutečnosti se bude jednat pouze o dohru té předchozí.

Microsoft však má co dohánět, protože v počtu uživatelů má AOL značný náskok. Porovnáme-li totiž téměř pětatřicet milionů platících uživatelů AOL s necelými osmi miliony uživatelů služby MSN, objeví se poměrně propastný rozdíl, který chce společnost mermomocí vyrovnat. aolV průběhu následujících tří měsíců bude v rámci marketingové kampaně vedoucí ke získání nových uživatelů z řad AOL investováno 10 milionů dolarů, a to jak v rámci on-line, tak i tištěné reklamy a samozřejmě i prostřednictvím cílené dopisové kampaně. Microsoft očekává, že tato kampaň bude minimálně tak úspěšná jako ta minulá, kdy přibližně polovinu nově získaných zákazníků tvořili právě uživatelé AOL. Celkový počet nových zákazníků, který byl tímto způsobem získán, však společnost Microsoft nezveřejnila.

A na co chce Microsoft stávající zákazníky AOL nalákat? Kromě nabídky „kvalitnějších služeb“ je to i slib, že platícím zákazníkům po třech měsících využívání služeb MSN vyplatí zpět padesát dolarů. To, samo o sobě, by uživatele AOL jen těžko přesvědčilo k tomu, aby přešli ke konkurenční společnosti. Proto Microsoft nabízí i tzv. migrační nástroj, který umožní klientům AOL přecházejícím k MSN importovat jejich adresáře kontaktů, on-line kalendáře a obsah jejich elektronických poštovních schránek. Pravdou je, že toto přichází v době, kdy AOL poměrně tvrdě omezuje výdaje na reklamu, pomalu, ale jistě ustupuje od poskytování přístupu k internetu prostřednictvím vytáčeného připojení a opožďuje se s nabídkou vysokorychlostního připojení svým stávajícím zákazníkům.


Témata: Microsoft, trh