Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, jak se v Česku myjí vlaky ve speciální myčce

aktualizováno 
Pokud si chcete nechat u nás umýt vlak, musíte do jedné ze tří speciálních myček, které provozují České dráhy. Podívejte se, jak to v nich funguje.

Myje vše, od vozů motoráků a osobáků až po pendolina a nezalekla se ani Orient Expressu, který je jinak zvyklý na ruční mytí. My jsme se podívali, jak si poradí s příměstským vlakem City Elephant, který zvládne vydrhnout za necelou hodinu.

Fotoreportáž z mytí Orient Expresu

Přečtěte si podrobnou fotoreportáž o všech schopnostech myčky

Při mytí souprav pracuje myčka jako průjezdná. Posun mytých vozů zajišťuje potahové zařízení jezdící mezi kolejnicemi. V hlavním úseku, který je dlouhý 40 metrů, pracuje pojízdný portálový mycí stroj. Při mytí stojícího vozu mycí rám automaticky pojíždí, nastřikuje mycí prostředky, čistí pomocí mycích kartáčů a na závěr oplachuje umytý vůz.

Po průjezdu pevnými mycími kartáči vjíždí souprava do zóny nástřiku vosku.

Nakonec, před výjezdem z haly, projíždí souprava dvěma páry mohutných ofukovacích zařízení, které zajistí osušení soupravy před výjezdem.

 

 

Autor:


Témata: České dráhy, Vlak


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.