Na českém internetu inzeruje necelá polovina českých firem

Internetovou reklamu využívá 43 procent velkých a středních společností v ČR. Z nich 35 procent investuje do kampaní na webu méně než sto tisíc korun ročně. Od 100 do 500 tisíc korun vydává 11 procent firem, více než 500 tisíc korun pak 15 procent. Zbývajících 39 procent respondentů na dotaz neodpovědělo. Vyplývá to z průzkumu využití internetu, který na dnešní tiskové konferenci zveřejnila Asociace poskytovatelů internetových řešení.

Pro on-line prodej svých výrobků a služeb využívá internet 32,5 procenta velkých a středních tuzemských společností. Dalších 19 procent plánuje zahájit on-line prodej v budoucnosti. Dalších 42,5 procenta tuto službu nenabízí a neuvažuje o ní ani v budoucnosti. On-line prodej se na celkovém obratu oslovených společností podílí vesměs méně než jedním procentem. Tuto odpověď uvedlo 35 procent respondentů. Podíl jedno až pět procent zmínilo 28 procent manažerů a podíl šest až deset procent necelá desetina. U 12,2 procenta společností tvoří on-line prodej více než 10 procent celkových tržeb.

Průzkum provedla Asociace poskytovatelů internetových řešení společně s agenturou TNS Factum v březnu a dubnu 2004. Na dotazy ohledně využití internetu odpovědělo 252 marketingových manažerů, na dotazy technického charakteru odpovídalo 228 IT manažerů. Oslovení manažeři pracují ve společnostech se sídlem v ČR a s více než sto zaměstnanci.

Zdroj: ČIA

 


Témata: Aktuality