Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Na Facebooku už můžete šmírovat kohokoliv. Stačí, když povolí odběr

aktualizováno 
Nyní na Facebooku můžete odebírat novinky i od lidí, které nemáte mezi "přáteli". Podmínkou je, že tyto sledované celebrity povolí "odběr". Největší sociální síť tak dohání své úhlavní rivaly: Twitter a Google Plus. Ti umožňují jednostranné sledování již od počátku.

"Povolit odběratele" je nová funkce Facebooku. Připomíná Twitter nebo Google+.

Povolíte-li uživatelům, aby se přihlásili k odběru vašich novinek, aniž by byli

Facebook v rámci svých vytrvalých proměn uvedl novou funkci: tlačítko Přihlásit odběr. Umožní uživatelům sledovat novinky (statusy, obrázky, odkazy apod.) od uživatelů, kteří nejsou v jejich seznamu přátel. Sledovaný pouze jednorázově povolí, že jej mohou lidé "odebírat". Na podobném principu funguje "následování" (follow) u sociálních sítí Twitter nebo Google Plus.

Facebook v oficiálním vyjádření mluví o "možnosti nechat se informovat od novinářů, celebrit, politických osobností a dalších uživatelů." Oproti konkurenci nabízí nastavení, jaké množství aktualizací se bude odebírat a zobrazovat v seznamu vybraných příspěvků (Activity stream). Můžete tedy nastavit, že od upovídaného novináře chcete dostávat "jen důležité" aktualizace, zatímco o svojí oblíbené zpěvačce chcete vědět "vše".

Chytré seznamy uživatelů vs. kruhy v Google Plus

Po uvedení sociální sítě společnosti Google na konci července se Facebook i Google snaží přesvědčit uživatele, že právě jejich funkce jsou pro ně ty pravé. To s sebou nese různé inovace na obou stranách, ale také vzájemné přizpůsobování a kopírování fungujících nápadů.

U jednotlivých příspěvků lze nyní snadno nastavit, komu se zobrazí a komu

U příspěvků lze nyní snadno nastavit, komu se zobrazí a komu zůstanou skryté.

Nastavení soukromí

Nastavení soukromí

Nastavení pravidel pro označování

Nastavení pravidel pro označování

Google přišel s možností uživatele snadno rozdělit do "kruhů" a vždy jasně a intuitivně určit, komu se bude co zobrazovat. Facebook na to reagoval usnadněným nastavením soukromí u jednotlivých příspěvků, které sice bylo možné i předtím, ale málokdo jej naplno využíval. Experimentuje také s možností automaticky vytvářených seznamů, zatím nabízí: Kolegy, Spolužáky, Lidé, kteří žijí poblíž.

Google zatím automatické seznamy nenabízí, zato (po vzoru Twitteru) je k dispozici kategorizovaný seznam zajímavých osobností, které by se vám mohly hodit do kruhů. Je jasné, že konkurence Facebooku i Googlu svědčí, a uživatelé se mohou těšit na nové funkce a vylepšení, které, jak se zdá, povedou i ke snadnějšímu nastavení soukromí pro méně zkušené uživatele.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.