Facebook v rámci svých vytrvalých proměn uvedl novou funkci: tlačítko Přihlásit odběr. Umožní uživatelům sledovat novinky (statusy, obrázky, odkazy apod.) od uživatelů, kteří nejsou v jejich seznamu přátel. Sledovaný pouze jednorázově povolí, že jej mohou lidé "odebírat". Na podobném principu funguje "následování" (follow) u sociálních sítí Twitter nebo Google Plus.
Facebook v oficiálním vyjádření mluví o "možnosti nechat se informovat od novinářů, celebrit, politických osobností a dalších uživatelů." Oproti konkurenci nabízí nastavení, jaké množství aktualizací se bude odebírat a zobrazovat v seznamu vybraných příspěvků (Activity stream). Můžete tedy nastavit, že od upovídaného novináře chcete dostávat "jen důležité" aktualizace, zatímco o svojí oblíbené zpěvačce chcete vědět "vše".
Chytré seznamy uživatelů vs. kruhy v Google Plus
Po uvedení sociální sítě společnosti Google na konci července se Facebook i Google snaží přesvědčit uživatele, že právě jejich funkce jsou pro ně ty pravé. To s sebou nese různé inovace na obou stranách, ale také vzájemné přizpůsobování a kopírování fungujících nápadů.
Google přišel s možností uživatele snadno rozdělit do "kruhů" a vždy jasně a intuitivně určit, komu se bude co zobrazovat. Facebook na to reagoval usnadněným nastavením soukromí u jednotlivých příspěvků, které sice bylo možné i předtím, ale málokdo jej naplno využíval. Experimentuje také s možností automaticky vytvářených seznamů, zatím nabízí: Kolegy, Spolužáky, Lidé, kteří žijí poblíž.
Google zatím automatické seznamy nenabízí, zato (po vzoru Twitteru) je k dispozici kategorizovaný seznam zajímavých osobností, které by se vám mohly hodit do kruhů. Je jasné, že konkurence Facebooku i Googlu svědčí, a uživatelé se mohou těšit na nové funkce a vylepšení, které, jak se zdá, povedou i ke snadnějšímu nastavení soukromí pro méně zkušené uživatele.