Na internetu se prodá sedm procent elektroniky

Splátkový nákup se zvýšil za dva roky desetkrát a tuto formu využívá až pětina zákazníků. Novinářům to v úterý řekl ředitel firmy Internet Mall Ondřej Fryc.

Jihomoravský kraj je podle něj po Praze druhým nejsilnějším prodejním regionem společnosti. "Lidé zde objednávají obecně spíš dražší zboží a nebojí se moderních plateb kartami či bankovními převody," uvedl Fryc. Ve srovnání se sousedy v Polsku, Rakousku či na Slovensku je navíc patrné daleko větší rozšíření obchodů s pomocí internetové sítě.

Sortiment obchodů sdružených na webu společnosti obsahuje asi 120.000 různých druhů zboží 463 značek. Firma láká zákazníky především nižšími cenami, v průměru o 15 až 20 procent. Nechybí ani potvrzené záruční listy a zboží přivezou vlastní řidiči. Od roku 2000 nakoupilo na Internet Mall asi 90.000 lidí a největší objednávka přesáhla 631.000 korun. Nákupní špička je asi uprostřed pracovního dne a těsně po večerních zprávách.

Internet Mall je s odhadovanými letošními tržbami 780 milionů Kč největším internetovým obchodem v ČR. Za loňský rok dosáhly přitom tržby 369 milionů korun. Společnost má i značkové prodejny v Praze, Brně, Ostravě a Českých Budějovicích. Nyní zaměstnává 45 lidí. V roce 2002 vstoupil do firmy jako strategický partner Eduard Míka, který drží minoritní podíl a je šéfem dozorčí rady.

Za největší konkurenční výzvu označil Fryc firmu Datart. Internetové obchody skupiny InternetShops v úterý informovaly, že v předvánočním období odešlou denně svým zákazníkům více než 1000 zásilek. Meziročně to je o 70 procent více. Její klíčové obchody Vltava.cz, Cybex.cz, Electrohall.cz a Dunaj.sk mají více než 320.000 zákazníků.

Zdroj: ČTK