Nákup v síti již vyzkoušelo 70 % uživatelů v ČR

Téměř 70 procent pravidelných uživatelů internetu má zkušenost s nákupem po síti. Ve virtuálním nákupním koši se nejčastěji ocitají knihy, CD, DVD, videokazety a elektronika, které nakupující převážně zaplatí dobírkou. Vyplývá to z červnového šetření společnosti United Interactive.

Osloveno bylo téměř 1200 lidí, kteří používají internet alespoň jednou týdně. Podle Martina Hoška z United interactive si lidé začínají na nakupování po internetu zvykat a do dvou let by se mohlo stát vedle kamenných obchodů rovnocenným způsobem pro pořizování maloobchodního zboží.

V posledních třech měsících nakupovala po síti zhruba třetina oslovených. Asi pětina z nich si pořídila zboží s cenou do tisíce korun, třetina však utratila za on-line nákup více než pět tisíc. Větší zkušenosti s nakupováním po síti mají muži, kteří tvoří podle průzkumu 57 procent nakupujících.

Objednané zboží zaplatily dobírkou asi dvě třetiny nakupujících, ostatní využívají možnost placení převodem z bankovního účtu. Zhruba čtyři z pěti respondentů jsou s on-line nákupem spokojeni.

Zdroj: ČTK

Související odkazy:

  • V Polsku rádi nakupují přes internet. Vedou knihy a elektronika
  • Yahoo spustilo službu pro porovnávání cen
  • Froogle – služba od Google pro nakupující on-line