Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Naprostou většinu videí si lidé na Facebooku pouští bez zvuku

  15:06aktualizováno  15:06
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Podle odhadů DigiDay vycházející z údajů marketingové agentury MEC North America si lidé na Facebooku přehrávají videa v 85 až 90 procentech případů bez zvuku. A výrobci videí se tomu musejí přizpůsobit. Videa tvořená pro Facebook jsou tedy navržená tak, aby hned v prvních třech sekundách upoutala čtenářovu pozornost. Facebook totiž započítá zhlédnutí videa až po třech sekundách automatického přehrávání.

Jelikož si lidé často u videa nezapnou zvuk, měly by být záběry opatřeny výraznými textovými popisky a titulky (například takto u videa TechInsider). Protože velká část návštěv Facebooku je z malého displeje mobilního telefonu, musí být i klipy přizpůsobené malé obrazovce. „Video by mělo být navrženo tak, aby nepotřebovalo zvuk,“ domnívá se Gretchen Tibbits z webového portálu LittleThings.

Je třeba vzít v potaz, že marketingová videa určená právě pro Facebook mají specifický cíl a jejich zvuk může být pro uživatele méně zajímavý než například u videa oblíbeného komika. Kdybychom porovnávali veškerá videa, nikoli jen ta s marketingovým obsahem, mohli bychom se dobrat k diametrálně odlišnému výsledku. Takové statistiky ale Facebook nezveřejňuje.

Autor:


Bomba slevy
Bomba slevy

Chcete mít přehled o těch nejlepších slevách a nakupovat chytře?

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.