Krátké zprávy

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Naprostou většinu videí si lidé na Facebooku pouští bez zvuku

  • 19

Podle odhadů DigiDay vycházející z údajů marketingové agentury MEC North America si lidé na Facebooku přehrávají videa v 85 až 90 procentech případů bez zvuku. A výrobci videí se tomu musejí přizpůsobit. Videa tvořená pro Facebook jsou tedy navržená tak, aby hned v prvních třech sekundách upoutala čtenářovu pozornost. Facebook totiž započítá zhlédnutí videa až po třech sekundách automatického přehrávání.

Jelikož si lidé často u videa nezapnou zvuk, měly by být záběry opatřeny výraznými textovými popisky a titulky (například takto u videa TechInsider). Protože velká část návštěv Facebooku je z malého displeje mobilního telefonu, musí být i klipy přizpůsobené malé obrazovce. „Video by mělo být navrženo tak, aby nepotřebovalo zvuk,“ domnívá se Gretchen Tibbits z webového portálu LittleThings.

Je třeba vzít v potaz, že marketingová videa určená právě pro Facebook mají specifický cíl a jejich zvuk může být pro uživatele méně zajímavý než například u videa oblíbeného komika. Kdybychom porovnávali veškerá videa, nikoli jen ta s marketingovým obsahem, mohli bychom se dobrat k diametrálně odlišnému výsledku. Takové statistiky ale Facebook nezveřejňuje.


Témata: Facebook