Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Největší filmový pirát? Sám Hollywood

aktualizováno 
Více než osmdesát procent všech filmů, které se objeví ve výměnných P2P sítích, je od lidí z filmové branže, tvrdí aktuální studie AT&T Labs. Hollywood se tomu však brání a vinu svaluje na všechny okolo, jen ne na sebe.

Většina filmů, které se objeví ke stažení na výměnných sítích, pochází přímo od pracovníků filmového průmyslu či lidí s ním spojených. Pirátské kopie, které mnohdy ještě nebyly v kinech, se na internet dostaly přímo z novinářských předpremiér, od promítačů a dalších lidí, kterým se film dostane do ruky. K tomuto závěru došla nedávno publikovaná studie AT&T Labs.

K "vynášení" filmových materiálů ven dochází i přesto, že zesílila opatření, která by tomu měla zabránit. Stačí však jeden pracovník na správném místě a žhavá filmová novinka je několik dní či dokonce týdnů před kinopremiérou celosvětově dostupná na internetu. Tomuto závěru však Hollywood oponuje a vinu svaluje většinou na diváky, kteří filmovou novinku pořídí kamerou, aby ji následně pustili do světa.

"Filmový průmysl by měl především ucpat díry, kterými novinky utíkají," komentuje studii Lorrie Cranor z AT&T Labs. Hollywood dosud nepřipustil, že by mohlo dojít k šíření materiálu skrze pracovníky z jejich vlastních řad. "Právě ti však vynesou ven více než 80 procent všech filmů, které se objeví na internetu," dodává Cranor.

Hollywood se přitom snaží proti pirátům bojovat různými prostředky.

Před několika měsíci byla spuštěna protipirátská kampaň zaměřená na city diváků. Před každým filmem v kině a v reklamních časech televizních stanic běžely v miliónové kampani spoty upozorňující na škodlivost nelegálního stahování. Hlas kaskadéra vyzýval: Proboha vás prosím, nestahujte filmy z internetu, vždyť nebudeme mít z čeho nakrmit své rodiny!" V kampani se dále objevila maskérka, výtvarník, animátor a chlapík z výpravy. Motto měli společné: "Filmy za to stojí!"

Další metodou, jak bojovat proti filmovým pirátům, bylo jejich "nenápadné" hledání v amerických kinech. Hledači pátrali po pirátech ve tmě - s brýlemi pro noční vidění, před vstupy do sálu byly instalovány detektory kovů, mající odhalit skryté kamery.

Posledním nápadem filmového průmyslu, jak bojovat proti kradení filmů ještě před jejich premiérou, je tzv. značkování souborů. Podle přítomnosti značek v souborech s filmy se Hollywood snaží vypátrat zdroj, který film zcizil a vypouští je na internet.

Zdá se však, že ani jedno z protipirátských opatření nezajistilo kýžený výsledek, a to snížení počtu pirátských kopií na internetu. Důvod je asi zřejmý, a tak by si místo hledání filmových pirátů v řadách diváků měl možná opravdu Hollywood zamést nejprve před vlastním prahem.

Autor:


Témata: rodina, P2P


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Sídlo společnosti Google v Mountain View v Kalifornii (ilustrační snímek)
Google propustil programátora kvůli traktátu proti podpoře žen v IT

Programátor James Damore kritizoval ve svém dokumentu politickou korektnost a „levicové zkreslení“ společnosti Google. Vystoupil především proti tomu, aby se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.