Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Už nemusíte potvrzovat, že nejste robot. Google si to zjistí neviditelně

  17:35aktualizováno  17:35
Odlišit na internetu člověka od spamovacího automatu není jednoduché. Obvykle se to řeší opisováním špatně čitelných písmen a číslic, jenže roboti už tato čísla zvládají lépe než lidé. Google přišel v roce 2014 s jednoduchým řešením a nyní tuto reCAPTCHu dokonce zneviditelnil, takže člověku už se vůbec nezobrazí.

Neviditelná reCAPTCHA | foto: Google

Nebaví vás luštit nečitelné shluky písmen, abyste nějakému počítači dokázali, že vy nejste počítač, ale člověk? Google nyní představil vylepšenou verzi své „lidsky přístupné“ metody pro odlišení člověka od počítače - neviditelnou reCAPTCHu.

Jednoduché zaškrtávací polííčko skrývá skript, který posoudí, zda jste, nebo...

Takhle vypadalo dosavadní tlačítko reCAPTCHA

Programátoři nyní mohou (podle návodu) „schovat“ původní zaškrtávací tlačítko pod tlačítko, na které uživatel musí tak jako tak kliknout (například „Odeslat objednávku“). Zbytek je stejný, jako nyní: kombinací analýzy chování, analýzy pohybu myši/stránky, analýzy dostupných informací o uživateli apod. se algoritmus pokusí odlišit reálného uživatele z masa a kostí od falešné žádosti od nějakého automatu.

Historie testů CAPTCHA

Koncem devadesátých let se poprvé na internetu objevili automatičtí roboti (zkráceně „boti“), jejichž úkolem bylo vytvářet falešné registrace, komentáře a spam. Reakcí byl test CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart - automatizovaný Turingův test odlišující lidi od strojů), který vyzýval uživatele k přečtení a zadání řady písmen, obvykle nějak zkreslených, aby nebylo jednoduché přečíst je pomocí strojového rozpoznávání textu.

Několik různých typů CAPTCHA obrázků. Počítače jsou v jejich řešení čím dál...

Několik různých typů CAPTCHA obrázků. Počítače jsou v jejich řešení čím dál lepší, a tak se čitelnost snižuje a snižuje - i lidé mají s novými CAPTCHA obrázky problém.

Od té doby se na obou stranách barikády hodně inovovalo. Počítače jsou schopné číst stále lépe, a to i velmi špatně čitelný text. Netrvalo dlouho a CAPTCHA byla pro lidské návštěvníky stejně obtížná jako pro stále se zlepšující boty.

Google přišel nejprve s konceptem reCAPTCHA, který k rozpoznávání používal obrázky nápisů ze Street View nebo z naskenovaných knih - vyplňování reCAPTCHy tak zároveň přispívalo ke zdokonalení OCR. V roce 2014 pak Google dal k dispozici svůj zjednodušený systém: většině uživatelů stačilo jen zaškrtnout políčko „Nejsem robot“. Ti, kteří prvotní kontrolou neprošli, dostali k identifikaci sérii obrázků a pomohli tak neuronovým sítím Googlu naučit se rozpoznávat zvířata, lidi, pláže a další vyhledávané objekty.

Více o tom, jak funguje reCAPTCHA (2014):





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Twitter Donalda Trumpa (@realdonaldtrump)
Trumpovy tweety jsou oficiální. Porušuje ústavu, když blokuje odpůrce?

Americký prezident Donald Trump je velmi aktivní na sociální síti Twitter. Podle jeho tiskového mluvčího jde o oficiální prezidentské výroky, nikoli jen o...  celý článek

Zpráva vyděračského viru WannaCry, která vyžaduje platbu.
Malware WannaCry obsahuje chyby. Část dat by mělo být možné zachránit

Virus označovaný jako WannaCry, který před několika týdny zaplavil internet, obsahuje poměrně amatérské chyby. Pokud jste jedním z napadaných a stále se vám...  celý článek

Čekají internetovou jedničku ve videu černější časy?
Google se chce vypořádat s terorem na YouTube ve čtyřech krocích

Google chce ještě více omezit šíření teroristických materiálů na YouTube.  celý článek

Bentley Continental GT Speed / TV /...
Bentley Continental GT Speed / TV /...

r.v. 2008, naj. 26 900 km, benzín
2 190 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.