Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Nový český trolejbus se prohání v Plzni. Zatím lidi nevozí

  14:37aktualizováno  14:37
V těchto dnech začal v ulicích Plzně zkušebně jezdit nový trolejbus Škoda 26Tr. Vůz vznikl zástavbou elektrovýzbroje do nízkopodlažní dvanáctimetrové karoserie Solaris. Těšit se na něj mohou obyvatelé Teplic a Jihlavy.

Trolejbus Škoda 26Tr Solaris | foto: ŠKODA ELECTRIC

Nové řešení dvanáctimetrového trolejbusu zahrnuje novou karosérii. Škoda totiž dosud vyzbrojovala karosérie jiného výrobce, toto je první vůz značky Solaris. Nové je i uspořádání interiéru a trakční motor.

„V současné době pracujeme na dokončení typových zkoušek, zahájili jsme zkušební provoz bez cestujících. Schválením nového typu trolejbusu rozšíří Škodovka své výrobkové portfolio v oboru trolejbusů,“ uvedl ředitel divize Pohony a trolejbusy ŠKODA ELECTRIC Karel Majer.

Trolejbus 26Tr je nízkopodlažní vozidlo se třemi dvoudílnými dveřmi s možností ovládání cestujícími ve stanici. Podlaha vozu má protismykové provedení. Trolejbus je vybaven na přání zákazníka výklopnou nájezdovou plošinou u prostředních dveří pro osoby se sníženou pohyblivostí, popřípadě pro nájezd kočárku a vozíku.

Skloněním pravé strany vozidla ve stanici (tzv. kneelingem) se sníží nástupní hrana podlahy, což zvyšuje pohodlí při nastupování a vystupování. Pomocí instalovaného akustického a vizuálního informačního systému získávají cestující základní informace během provozu.

Trolejbus Škoda 26Tr Solaris

Trolejbus Škoda 26Tr Solaris

Nový trolejbus se může pochlubit hned několika novými technickými řešeními. „Díky odlišné konstrukci podvozkové části bylo například možné použít menší trakční motor o dostatečném výkonu 160 kW a mohli jsme lépe uspořádat interiér,“ sděluje Radek Kapr. 

Škoda 26Tr Solaris bude jezdit v Teplicích a Jihlavě

Výběrové řízení na dodávku 23 kusů plně nízkopodlažních dvanáctimetrových trolejbusů vyhlásil Dopravní podnik města Jihlavy na podzim roku 2008. Škoda Electric požadované trolejbusy nabídla a toto výběrové řízení vyhrála. „Trolejbusy budou dodávány průběžně, a to až do roku 2011.

V letošním roce dodáme prvních osm kusů,“ vysvětlil obchodní manažer Škoda Electric Radek Kapr. Plzeňská firma ještě v letošním roce dodá čtyři vozidla typu ŠKODA 26Tr Solaris také pro město Teplice.

Základní technické údaje

 Typ: Škoda 26Tr Solaris
 Karoserie Solaris Bus & Coach S.A.
   
 Trakční motor asynchronní
 Výkon 160 kW
   
 Obsaditelnost 34 sedících cestujících
  zvýšený počet 9 míst v nízkopodlažní části
 Kapacita 102 cestujících





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kombajn New Holland CR 9.90, na kterém je umístěna kamera SlowTV.
Tohle chtěl vidět každý kluk. Sledujte přímý přenos z okna kombajnu

Po mazací tramvaji a nákladní lodi namontoval tým SlowTV kameru na další zajímavý pohybující se stroj. Tentokrát je to sklízecí mlátička, tedy lidově kombajn....  celý článek

Fotoaparáty Nikon používají fotografové už 100 let
Fotoaparáty Nikon používají lidé už 100 let

VIDEO Před 100 lety začala v Tokiu působit společnost Nikon, dnes velikán na trhu s fotoaparáty. Do Evropy a Ameriky se ale společnost dostala až v roce 1950, a to...  celý článek

Obrys letadla je hotový. Testovací piloti Boeingu kreslili 787 Dreamliner ve...
Testovací piloti Boeingu si hrají: kreslí letadlo přes celou Ameriku

Unikátní grafický záznam trasy letu má let BOE004 z letiště Seattle Boeing Field na letiště Seattle Boeing Field. Vypadá jako obří letadlo.  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.