Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Více místa na nohy i zavazadla. V novém letadle se zmenší jen tlačítka

aktualizováno 
V dnešních letadlech je často nemožné najít místo pro příruční zavazadlo, ale v novém návrhu firmy Embraer problém vyřešili. Stačilo změnit desku s tlačítky pro ovládání klimatizace nebo přivolání obsluhy a vzniklo místo pro pasažéry i zavazadla.

Nejdůležitější bylo podle návrhářů zmenšit prvky osobního ovládacího panelu. Jeho zmenšením o 40 % se povedlo zvětšit možnosti osobního úložného prostoru nad sedačkami. Každý uživatel pak má svůj vlastní prostor na uložení kabinového zavazadla. Horní zavazadlový prostor je integrován do stropu včetně dvířek pro jeho zajištění. Sklon prostoru snižuje šanci, že by zavazadlo vypadlo při nevhodné manipulaci.

Modulární úprava sedaček pak umožnila nepatrně zvětšit osobní prostor pro každého cestujícího. V závislosti na třídě může aerolinka upravit velikost tohoto prostoru, a zvětšit tak například cestujícím ve třídě Economy+ prostor na nohy.

Pro brazilského výrobce letadel Embraer návrh zpracovala designérská společnost Priestmangoode. Její návrh (PDF) by se na trhu měl objevit už v roce 2018.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letoun A320 společnosti Air Canada
„Hej, kam to ten chlap letí?“ Vypadalo to děsivě, ale piloti jsou zvyklí

Život cestujících letecké společnosti Air Canada podle některých médií visel minulý pátek doslova na vlásku. A s nimi mohly zemřít i stovky lidí v dalších...  celý článek

Domácí násilí ukončil chytrý reproduktor. (Ilustrační foto)
Zavolej na mě policii, slyšel chytrý reproduktor. Násilníka zatkl SWAT tým

Chytrá zařízení neustále analyzující hovory v okolí vyvolávají v mnoha lidech oprávněné obavy. Minulý týden však napadené ženě v Novém Mexiku posloužil chytrý...  celý článek

3D Couch Express - koncept obří autobusové pevnosti, pod kterou se vejdou...
Příliš šílené, než aby to fungovalo. Čínský superautobus byl podvod

Autobus, který se vyhne zácpám, protože prostě pojede nad kolonami aut. V roce 2010 si tento čínský koncept získal velkou pozornost. Nyní se zdá, že šlo pouze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.